چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
مشکور کابلی: روند دوحه، مورد قبول ملت افغانستان نیست

 به گزارش ایراف، زکریا مشکور کابلی که در چهارمین نشست مخالفان طالبان در وین شرکت کرده بود در گفت‌وگو با ایراف با توصیف نشست دوحه به عنوان «طرح شیطانی آمریکایی‌ها در همکاری قطری‌ها» گفت: روند وین از اساس روند دوحه را یک روند غیرقابل قبول برای ملت افغانستان می‌داند که در غیاب ملت افغانستان در گذشته و در حال حاضر، صورت می‌گیرد که غیرقابل قبول و غیرقابل تایید می‌باشد.

او تقریب دیدگاه‌های جریان‌های مخالف طالبان در مسیر تشکیل یک سقف کلان ملی با عنوان آلترناتیو طالبان و تنظیم اصول اشتراکی حداقلی برای تجمیع نیروهای مخالف طالبان در مرحله گذار و همچنین تماس موسسات بین المللی کشورهای همسایه افغانستان و کشورهای دخیل در امور افغانستان برای حمایت از ملت افغانستان در مبارزه با تروریسم را مهم‌ترین اهداف روند وین عنوان کرد.

زکریا مشکور کابلی درباره اهداف و چشم‌انداز آینده نشست دوحه هم گفت: طبیعتاً چشم انداز ما از روند وین این است که اگر پیش‌فرض ما این باشد که تلاش‌های ملت افغانستان برای توقف روند خائنانه دوحه که در غیاب ملت افغانستان و براساس یک طرح شیطانی آمریکایی‌ها با همکاری قطری‌ها انجام گرفته است، متوقف شود، تنها بدیل معقول، ممکن و واقعی روند دوحه، روند وین است که با استقلال تام و تمام مالکیت تمام افغان‌ها ایجاد شده و ادامه پیدا کرده است.

این در حالی است که طالبان نسبت به نشست وین، موضع منفی گرفته‌اند.

در یکی از این واکنش‌ها، حنفی وردک؛ معاون دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفت: ما دوباره به شرکت کنندگان وین یادآوری می‌نماییم که فرزندان دیگران را به خاطر منافع خود به خودکشی تشویق نکنید! جلسات گروه های سرگردان و «مقاومت مجازی» در برابر «نظام اسلامی» نتیجه ای ندارد.

پیشنهاد می شود: برگزاری چهارمین کنفرانس وین؛ تلاشی برای اجماع مخالفان طالبان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26773

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها