دلیل عدم حضور نمایندگان حکومت سرپرست

ذاکر جلالی، مشاور وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان درباره دلیل عدم حضور نمایندگان حکومت سرپرست افغانستان در نشست دوحه می‌گوید شرکت در جلسه‌ای که توضیحات کافی در مورد دستور جلسه، بحث و ترکیب نداشته باشد، اقدامی بیهوده محسوب می شود.

به گزارش ایراف، ذاکر جلالی، مشاور وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان دلایل عدم حضور نمایندگان حکومت سرپرست افغانستان در نشست دوحه را توضیح داده و نوشته است: سازمان ملل متحد از امارت اسلامی (حکومت سرپرست افغانستان) برای شرکت در نشست دوحه دعوت کرد و تاکید نمود که حضور هیئت «امارت اسلامی» در این نشست ارزش ویژه خود را برای شرکت کنندگان دارد.

به گفته جلالی، دعوت از حکومت سرپرست افغانستان ثابت ساخت که هیچ کسی نمی‌تواند حکومت کنونی را در مسائل مربوط به افغانستان نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: «امارت» نظر خود را در مورد جلسه و هیئت شرکت کننده داشت و در مورد کیفیت مشارکت و گفتگو با نمایندگان سازمان ملل متحد و سایر شرکت کنندگان پرسش‌هایی را مطرح نمود.

به گفته مشاور وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان، شرکت در جلسه‌ای که توضیحات کافی در مورد دستور جلسه، بحث و ترکیب نداشته باشد، اقدامی بیهوده محسوب می شود.

او سپس با طرح این موضوع که افغانستان نسبت به دو سال و نیم قبل بسیار تغییراتی داشته، گفته است، ارزش‌های افغانستان، حاکمیت و مسئله استقلال آن قابل معامله با هیچ طرفی نیست.

به گفته این دیپلمات حکومت سرپرست افغانستان، وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان به سازمان ملل متحد تصریح کرده است که اگر قرار است به عنوان تنها نماینده رسمی افغانستان در آن شرکت کنند و اگر فرصتی برای گفتگوهای صریح بین هیأت افغانستان و سازمان ملل در مورد همه مسائل در سطح بسیار عالی وجود داشته باشد، در این صورت مشارکت سودمند خواهد بود. در غیر این صورت، مشارکت ناکارآمد، بی فایده تلقی می شود.

او در پایان تاکید کرد که نشست دوحه نه اولین است و نه آخرین. اکنون موضع حکومت سرپرست افغانستان برای سازمان ملل و سایر ذینفعان روشن شده است، بنابراین در آینده به آن توجه خواهند کرد.

در این رابطه مطالعه متقی: شرایط ما برآورده نشود در نشست دوحه شرکت نمی کنیم پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=6206

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها