جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

داعش خراسان با نشر اعلامیه ای مسئولیت حمله بر طالبان در ننگرهار را برعهده گرفت. در جریان این حمله شش نفر کشته شدند.

به گزارش ایراف، خلافه نیوز، رسانه وابسته به داعش با نشر یک اعلامیه در کانال تلگرام خود مسئولیت حمله روز پنجشنبه بر اتوبوس حامل افراد طالبان را برعهده گرفت.

در این اعلامیه آمده است که در نتیجه این حمله چهار عضو طالبان کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

عبدالبصیر زابلی، سخنگوی پلیس طالبان روز گذشته، در پی این حادثه اعلام کرد که بر اثر انفجار یک مین در مسیر خودروی طالبان در شهرستان دره نور این ولایت دست کم پنج طلبه و یک استاد یک مدرسه مذهبی کشته و یک طلبه دیگر همراه با چهار عضو طالبان زخمی شدند.

به گفته مقامات طالبان این افراد برای «تحصیل» به شهرستان دره نور می رفتند.

مقامات امنیتی طالبان در ننگرهار در مورد این حادثه تاکنون واکنش نشان نداده اند؛ اما پیام هایی از گروه طالبان در حال همرسانی شدن است که در آن گفته شده است این «کودکان» دانش آموزان یک مدرسه مذهبی در نورستان بوده اند که با خودروی نظامی طالبان به منظور «تفریح» به دره نور رفته بودند.

این حملات در حالی رخ می دهد که طالبان همواره در سه سال گذشته حضور داعش در افغانستان را رد کرده است.

به گفته مقامات طالبان، داعش در افغانستان ریشه کن شده است و این گروه حملات خود را در این کشور و منطقه از خاک پاکستان سازماندهی می کند.

آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان هفته جاری در یک سخنرانی گفته بود که داعش در افغانستان حضور دارند. او هشدار داد که داعش در افغانستان افزایش یافته است و این باید یک نگرانی برای همه در منطقه و فراتر از آن به دلیل اقدامات آنها در ایران، مسکو و پاکستان باشد.

پیشنهاد:   تعهد به توسعه افغانستان در بیانیه مشترک ایران و پاکستان

در همین حال مقامات طالبان در پاسخ به اظهارات او گفتند که افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست.

حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به صحبت‌های اخیر آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان مبنی بر حضور داعش در افغانستان گفته است که مخفیگاه های داعش را که در امتداد خط دیورند هستند تخریب کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *