گفت‌وگوی تام وست با مقامات ترکیه درباره داعش خراسان

به گزارش ایراف، توماس وست، روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در دیدار با اوزان ارطغرل، سفیر پیشین ترکیه در کابل، دوطرف پیرامون تلاش‌های هماهنگ و دیپلماسی مشترک برای مبارزه با داعش شاخه خراسان گفت‌وگو کردند.

در همین حال یک مقام روس در اواخر فروردین ماه در مصاحبه تلویوزیونی خود در مورد حمایت آمریکا از داعش گفته بود که «داعش خراسان حدود ۱۰ سال پیش زمانی که آمریکا و ناتو در افغانستان نیروی زیادی داشتند، ظهور کرد اما به محض ظهور خود، ابتدا طالبان را هدف قرار داد که در برابر نیروهای مسلح مقاومت می‌کردند، نه آمریکایی‌هایی را که مهاجم بودند».

گفتنی است نماینده آمریکا در جریان ماه‌های اخیر سفرهای منطقه‌ای را با موضوع افغانستان انجام داده است. او پیش از این نیز با مقامات هندی، قطری، پاکستانی و امارات متحده عربی در مورد مسائل افغانستان گفت‌وگو کرده است.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که پنجشنبه، ۳ خرداد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود گزینه‌های دیگری بدون اشغال افغانستان برای کنترل داعش وجود دارد.

او همچنین افزوده بود که دور از انتظار است که کسی توانایی انجام ایجاد یکپارچگی در افغانستان را داشته باشد.

این گفته‌ها و تلاش‌ها برای مهار داعش در حالی از سوی آمریکا پیگیری می‌شود که حکومت سرپرست افغانستان آمریکا را حامی داعش در افغانستان می‌داند.

به‌طوری که چندی پیش ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به نگرانی‌های جامعه جهانی از تهدید داعش در افغانستان مطرح کرده بود که آمریکا در تلاش آن است تا داعش را در افغانستان حفظ کند.

به گفته ذبیح الله مجاهد، آمریکا هم در زمان حضورش و هم حالا در پی آن است تا داعش را در افغانستان حفظ کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شده که برای «مبارزه» با داعش گزینه های دیگری به جز اشغال افغانستان وجود دارد. این در حالی است که آمریکا متهم به ایجاد داعش و گسترش آن به افغانستان است.

در این رابطه مطالعه بایدن: گزینه های دیگری به جز اشغال افغانستان برای کنترل داعش وجود دارد پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21527

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها