حکمتیار: نشست دوحه تکرار تجربه ناکام «بن» است

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در واکنش به شناسایی رسمی فلسطین توسط کشورهای اروپایی طی روزهای اخیر گفت که زمان آن رسیده است که افغانستان، دولت و حکومت مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایراف، به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان دولتی مستقل توسط سه کشور ایرلند، نروژ و اسپانیا با واکنش های گسترده جهانی رو به رو شد.

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، روز یکشنبه ۶ خرداد در حساب رسمی ایکس خود در همین رابطه نوشته است که زمان آن رسیده است که افغان ها دولت و حکومت مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند.

او همچنین افزوده که این جریان توسط سایر کشورها شروع شده و رو به افزایش است. ما باید از دیگران جلوتر باشیم نه عقب.

رهبر حزب اسلامی همچنین گفته است که «اگر از دنیا جلوتر نیستیم باید از امت جلوتر باشیم».

این اظهارات در حالی مطرح می شود که حکومت سرپرست از اقدام کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن فلسطین استقبال کرد. وزارت امور خارجه طالبان، روز، جمعه، ۴ خرداد در بیانیه ای اقدام سه دولت اروپایی نروژ، ایرلند و اسپانیا را در جهت به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل مورد استقبال قرار داد و این اقدام را گامی مثبت توصیف کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که رژیم اسرائیل عامل بی ثباتی در منطقه است و در نتیجه کشورهای اسلامی برای آزادی مردم فلسطین در برابر این بحران باید اقدامات فوری انجام دهند.

ایرلند، نروژ و اسپانیا در دوم خرداد سال جاری اعلام کردند که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسند. به باور این کشورها راه حل دو دولتی برای صلح پایدار در منطقه ضروری است.

در همین رابطه، قبلا دولت ایرلند اعلام کرده بود که به رسمیت شناختن مکمل تلاش‌های صلح و حمایت از راه حل دو دولتی است.

این اقدام با واکنش منفی مقامات صهیونیستی رو به رو شد. اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی،  از سفرای این رژیم در نروژ و ایرلند خواست که فوراً این کشورها را ترک کنند.

پیشنهاد می شود: اثرسنجی حمایت حکومت افغانستان از مقاومت فلسطین

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21819

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها