حنفی: به مطالبات شیعیان رسیدگی می‌شود-ایراف

به گزارش ایراف، روز گذشته شماری از علمان و بزرگان اهل تشیع با عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست وزیر حکومت سرپرست دیدار و گفت‌وگو کردند.

نمایندگان جامعه اهل تشیع افغانستان با اشاره به عملکرد حکومت سرپرست به موارد اجتماعی، فرهنگی و توسعه اقتصادی خواستار توجه این حکومت به ایجاد مدارس در افغانستان شدند.

همچنین توجه خاص به ایجاد راه‌های ارتباطی و مراکز درمانی از دیگر مطالبات این افراد بود.

معاون اداری حکومت سرپرست با بیان اینکه افغانستان خانه همه شهروندان افغانستان است، گفت که حکومت سرپرست به این موضوعات رسیدگی خواهد کرد.

پیش از این نیز شورای علمای شیعه افغانستان خواستار پیگیری مطالبات جامعه تشیع افغانستان از سوی حکومت سرپرست شدند.

در فروردین ماه سال جاری، هیات شورای علمای شیعه افغانستان در جریان سفر به استان‌های شمالی افغانستان گفته بودند که شورای علمای شیعه افغانستان بار دیگر تأکید کرد که این شورا پیگیر مطالبات جامعه تشیع از حکومت سرپرست افغانستان است.

این درحالی است که در مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست در دیدار با نمایندگان اهل تشیع در اردیبهشت ماه گفت که به مسائل شیعیان رسیدگی می شود.

او در این دیدار ضمن بیان اینکه حکومت افغانستان به کسی اجازه برخوردهای تبعیض آمیز را نمی دهد گفت که ادارات مربوطه برای رسیدگی به مسائل نمایندگان اهل تشیع اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در بهمن ماه سال گذشته نیز عبدالسلام حنفی در دیدار با بزرگان اهل تشیع بر نقش شیعیان در برقراری رابطه مستحکم میان ملت و حکومت افغانستان تاکید کرد.

شیعیان افغانستان همواره خواستار تحقق مطالبات خود از سوی حکومت سرپرست شدند.

سید حسین عالمی بلخی از اعضای شورای علمای شیعه افغانستان در اسفندماه سال گذشته در مراسم تجلیل از سالروز تولد امام زمان(عج) در کابل، حضور شیعیان در قدرت سیاسی، تدریس فقه و عقاید شیعه در دانشگاه ها را یکی از خواست‌های جامعه شیعه افغانستان از حکومت سرپرست مطرح کرد.

لازم به ذکر است حکومت سرپرست افغانستان تدریس فقه جعفری را در دانشگاه‌های این کشور ممنوع کرده است و محاکم دولتی دعاوی حقوقی شیعیان را نیز براساس دستورات فقه حنفی حل و فصل می‌کنند.

پیشنهاد می شود: تأکید شورای علمای شیعه افغانستان بر پیگیری حقوق شیعیان + فیلم

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23531

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها