پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

رسانه طالب: قرار نبود در مراسم تحلیف پزشکیان حضور یابیم/بنا به مصلحت و دعوت آمدیم

عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان در راس هیاتی بلندپایه، برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شد. این در حالی است که به ادعای یک منبع رسانه‌ای طالبان این حضور در ابتدا قرار نبوده اتفاق بیافتد و با دعوت جمهوری اسلامی و بنا به «مصلحت» صورت گرفته است.

به گزارش ایراف، عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان، روز دوشنبه در راس هیاتی برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران وارد تهران شد. این حضور در حالی صورت می گیرد که به ادعای کانال تلگرامی «حکمرانی نئوطالبان» که نزدیک به طالبان است، این گروه تصمیم به حضور در این مراسم را نداشته، اما با دعوت جمهوری اسلامی و بنا بر برخی از «مصلحت ها» در این مراسم شرکت کرد.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی طالبان در حساب رسمی خود در ایکس نوشته است که این سفر سه روزه و با هدف حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رییس جمهور جدید ایران صورت گرفته شده است.

همچنین صفحه ارگ تحت کنترل طالبان در حساب رسمی خود در ایکس نوشته است که معاون سیاسی نخست وزیر برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رییس جمهور جدید ایران «رسماً» به تهران دعوت شده است.

آقای فطرت افزوده است که همچنین در این سفر عبدالکبیر قرار است با شماری از مقامات ایرانی در نشست های رسمی دوجانبه دیدار کند.

در بخش دیگری از این خبرنامه که معاون سخنگوی طالبان انتشار داده آمده است که در این سفر رسمی در مورد تقویت روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور، حل مشکلات مهاجرین افغان و گسترش همکاری های دوجانبه صحبت خواهد شد.

پیشنهاد:   مولوی عبدالکبیر: به مسائل شیعیان رسیدگی می‌شود

همچنین، در این سفر معاون سیاسی نخست وزیر قرار است با شماری از نمایندگان و مسئولین برخی از کشورها دیدار کند.

اما طالبان در حالی مدعی «دعوت» به مراسم تحلیف رییس جمهور جدید هستند که به گفته منبعی آگاه به ایراف طالبان خود تمایل به حضور در این مراسم داشته اند. به گفته این منبع آگاه این حضور به دلیل ابراز تمایل طالبان صورت گرفته است.

در این رابطه مطالعه همه چیز درباره جزئیات مراسم تنفیذ و تحلیف مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جهور ایران پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30794

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *