دوشنبه 18 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 8 July , 2024
نتانیاهو رییس موساد را به قطر فرستاد-ایراف نیوز

به گزارش ایراف، به نقل از رسانه‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، رییس موساد را برای بحث در مورد آتش‌بس با میانجیگران به دوحه فرستاد.

او قرار است در این سفر با نخست وزیر قطر با هدف نزدیک کردن طرفین به توافق در مورد غزه دیدار و گفت‌وگو کند.

این سفر یک روز پس از آن صورت می گیرد که نتانیاهو، جلسه کابینه امنیتی خود را برای بررسی پیشنهادات جدید حماس که از طریق میانجیگران قطری و مصری ارسال شده بود، تشکیل داد.

رژیم صهیونیستی اکنون در حال ارزیابی این درخواست است.

باراک راوید، روزنامه نگار اسرائیلی، روز چهارشنبه گزارش داد که قطر و مصر پاسخ حماس به توافق پیشنهادی گروگان گیری و آتش بس را به تیم مذاکره کننده اسرائیلی منتقل کرده اند و افزود اسرائیل در حال حاضر در حال بررسی این پاسخ است.

به گزارش نیویورک تایمز، حماس خواستار پایان جنگ و عقب نشینی کامل نیروهای رژیم صهیونیستی است.

این در حالی است که طرف مقابل گفته است که تا نابودی حماس به جنگ ادامه می‌دهد و به دنبال کنترل امنیت در غزه پس از جنگ است.

به گفته مقامات ارشد اکنون اختلافات بر سر دو مسئله است. حماس خواهان آن است که در مرحله اولیه مذاکرات به طور خاص بر روی تعداد و هویت اسیران فلسطینی متمرکز شود تا در ازای هر گروگان باقی مانده آزاد شوند.

نیویورک تایمز همچنین می گوید: حماس از این می ترسد که اشغالگران مذاکرات را با گسترش آن به سمت مسایل غیرقابل حل، خراب کرده و در نتیجه به رژیم نتانیاهو اجازه می دهد، جنگ را ادامه دهد.

درواقع، حماس به دنبال «آتش بس دائمی و خروج کامل» نیروهای اسرائیلی از غزه است.

در همین حال، قطر در همکاری نزدیک با آمریکا در حال تماس به حماس و رژیم صهیونیستی است تا از این طریق آتش بس ایجاد شود.

این کشور کوچک باتوجه به موقعیت آن در منطقه ای تنش آلود و با منابع قابل توجهی که در دست داشته به دنبال آن بوده است تا همواره نقش میانجی را ایفا کند.

از طرف دیگر، مذاکرات برای آتش بس در غزه درحالی در دوحه جایی که دفتر سیاسی حماس نیز در آن قرار دارد، قرار است صورت بگیرد که آتش جنگ بین رژیم صهیونیستی و لبنان نیز افزایش یافته است.

به طوری که چند روز پیش اسرائیل اعلام کرد که برنامه هایش برای حمله به لبنان تایید شده است. این درحالی است که سازمان ملل از وقوع چنین جنگی هشدار داده است.

مارتین گریفیث، مسئول کمک‌های سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه گفت از گسترش احتمالی جنگ اسرائیل و حماس در غزه لبنان نگران است و نسبت به وضعیت منطقه هشدار داد و گفت این جنگ می تواند به یک جنگ آخرالزمانی تبدیل شود.

او گسترش این جنگ را تقطه تشدید بحران خواند.

در همین حال، به گفته وزیر خارجه عربستان، برقراری آتش بس در غزه می تواند به ختم تنش در لبنان نیز کمک کند.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، حملات تلافی جویانه اسراییل دست کم 38011 نفر را بیشتر آنها غیرنظامی بوده اند را به شهادت رسانده اند. همچنین تاکنون87445 فلسطینی در جریان این جنگ مجروح شدند.

این درحالی است که در 24 ساعت گذشته  نیروهای صهیونیستی 4 جنایت فجیع علیه خانواده های فلسطینی انجام داده اند که در نتیجه آن 58 نفر شهید و 179 نفر زخمی شدند.

پیشنهاد می شود: عضو افغان‌تبار سنای استرالیا برای حمایت از غزه از حزب کارگر استعفا داد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27918

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها