دولت قطر، طالبان را «جمهوری اسلامی افغانستان» خواند

به گزارش ایراف، وزیر کار قطر روز سه‌شنبه با وزیر کار و امور اجتماعی طالبان در دوحه دیدار و درباره همکاری با دولت سرپرست گفت‌وگو کرد.

وزارت کار قطر روز سه‌شنبه، ۸ خرداد، در صفحه ایکس خود از دیدار علی بن‌سعید بن‌‌صمیخ‌ المری، وزیر کار قطر با عبدالمنان عمری، وزیر کار و امور اجتماعی طالبان خبر داده است.

در این خبرنامه، به جای استفاده از طالبان، «جمهوری اسلامی افغانستان» استفاده شده است. این اتفاق قبل از دوحه ۳ روی داده است که مطمئناً توجهات بسیاری را جلب می‌کند.

از سوی دیگر قطر هرچند تاکنون طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما از بدو حاکمیت این گروه تاکنون روابط دیپلماتیک و اقتصادی قوی با آن برقرار کرده است.

طالبان نیز امروز با نشر بیانیه‌ای از سفر عمری به قطر خبر داد و محور این سفر را مشکلات کارگران افغان و اعزام کارگران ماهر و نیمه‌ماهر افغان به قطر گفته است.

قطر از کشورهایی است که کارهای عمرانی بزرگ برای توسعه خود در پیش گرفته است. از این رو احتیاج به کارگران ماهر و نیمه ماهر فراوانی دارد. بر همین اساس از کشورهای زیادی برای این موضوع به قطر نیروی کار می‌رود.

البته انتقاداتی به قطر بارها در مورد برخورد با کارگران صورت گرفته است. کارهای کارگران در پروژه‌های عظیم مربوط به میزبانی قطر از جام جهانی بارها اعتراض و انتقاد گسترده سازمان‌های حقوق بشری را برانگیخته بود. در جریان آن پروژه‌ها شمار زیادی از کارگران به دلیل کار سنگین و گرمای طاقت‌فرسا جان سپردند.

طالبان به دنبال ساماندهی شرایط نیروی کار افغانستان هستند. تا امروز در این خصوص رایزنی‌هایی در این زمینه با عربستان و امارات هم وجود داشته است. حال با سفر وزیر کار و امور اجتماعی طالبان به قطر احتمالاً این موضوع پیگیری می‌شود و توافقاتی صورت خواهد گرفت.

درباره ی وزیر کار طالبان به قطر می رود بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22198

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها