تلفات حمله بر گردشگران خارجی در بامیان به ۶ نفر رسید-صنعت توریسم هدف حملات جدید داعش-ایراف

به گزارش ایراف، هفته نامه جدید النبا که متعلق به داعش مرکزی است به تفصیل در مورد حمله اخیر این گروه در ولایت بامیان که هدف آن گردشگران خارجی بوده، پرداخته است. به طوری که در این گزارش آمده است که شماری از رهبران طالبان، پس از افزایش تعداد گردشگران در سال جاری، اظهار داشتند که این نشان دهنده بهبود وضعیت کشور است و این همان تصویری است که طالبان دائماً تمایل دارند به آمریکا و متحدین صلیبی‌اش مخابره کنند.

این هفته نامه درحالی جزئیات حمله به بامیان را شرح می دهد که از حمله اخیر این گروه به قندهار جزئیاتی ارائه نداده است. امری که به نظر می‌رسد این پیام و هشدار را در دل خود نهفته است که هدف جدید این گروه تعامل هرکشوری در هر سطحی با طالبان است.

به عبارت دقیق تر، این گروه در پی آن است تا با خدشه دار کردن چهره طالبان به عنوان میزبانان جدید مهمانان خارجی افغانستان ضمن ناتوان نشان دادن طالبان در امر مدیریت کشور، هشداری باشد به طرف‌های خارجی برای هرنوع گفت‌وگو تعامل با طالبان.

گفتنی است در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری داعش مسئولیت حمله به گروهی از گردشگران خارجی در حین بازدید از بازار بامیان که منجر به کشته شدن شماری از گردشگران خارجی شد، را بر عهده گرفت.

در نتیجه این حمله  که سه گردشگر خارجی که همه اسپانیایی بودند کشته و شماری دیگر  زخم برداشتند، حمله به  توریسم افغانستان عنوان شد.

به طوری که روزنامه چینی دیلی مورنینگ پست گزارش داد که این رویداد «حمله به صنعت توریسم» است که این صنعت را در افغانستان در معرض تهدید قرار داده است.

این حمله درحالی صورت گرفت که خبرگزاری الجزیره در اوایل ماه آوریل سال جاری از افزایش شمار گردشگران خارجی به افغانستان پس از حاکمیت طالبان خبر داد. در این گزارش آمده بود که تعداد گردشگران خارجی که از افغانستان بازدید کرده اند در سال 2023 نسبت به سال گذشته میلادی 120 درصد افزایش یافته است و نزدیک به 5200 نفر رسیده است.

در همین رابطه خیرالله خیرخواه وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت که دشمنان افغانستان کشور را به خوبی معرفی نمی کنند. اما اگر این افراد بیایند و ببینند کشور واقعاٌ چگونه است، قطعا تصویر خوبی از آن به اشتراک خواهند گذاشت. دقیقا نکته ای که داعش برروی آن تمرکز کرده است.

برخلاف پیش بینی ها بعداز دوسال از بازگشت طالبان افغانستان به طور فزاینده ای به عنوان یک مقصد جذاب برای گردشگران خارجی تبدیل شده بود. مسئله‌ای که ضمن تقویت اقتصاد بحران زده افغانستان، می‌تواند حامل پیام‌های مثبت در صورت مدیریت درست به جهان خارج از افغانستان باشد. کشوری که پس از حاکمیت طالبان بین تقلای این گروه برای نشان دادن چهره‌ای مطلوب و تلاش‌های گروه‌های مخالف خارج نشین برای ارائه تصویری نامطلوب برای زندگی گیر مانده است.

در این میان داعش با توجه به تلاش‌های طالبان برای تقویت جایگاه خود در منطقه و جهان به عنوان کشوری آرام و باثبات، جامعه هدف جدیدی را برگزیده است تا ضمن نشان دادن ناتوانی طالبان برای مدیریت کشور ناامن جلوه دادن افغانستان هشداری به کشورهای جهان برای تعامل با افغانستان تحت حاکمیت طالبان چه به صورت رسمی و چه به صورت غیررسمی باشد.

پیشنهاد می شود: بایدن: گزینه‌های دیگری به جز اشغال افغانستان برای کنترل داعش وجود دارد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21568

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها