چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ادامه تغییرات حکومتی به دستور رهبر طالبان؛ از خشم و تادیب تا تثبیت قدرت

به گزارش ایراف، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در حساب رسمی ایکس خود از تغییرات جدید مقامات حکومت سرپرست به دستور ملاهبت‌الله، رهبر طالبان خبر داد.

براساس حکم حکومتی رهبر طالبان، ملا بسم‌الله، فرماندار قبلی ولایت خوست به عنوان معاون اداری و تامیناتی ریاست عمومی اطلاعات افغانستان تعیین شده است.

همچنین، عبدالقیوم روحانی، معاون وقبلی ولایت نیمروز نیز به عنوان فرماندار جدید خوست تعیین شده است. در ادامه این تغییرات، به دستور رهبر طالبان، حاجی محمد وزیر، رئیس پیشین مالی و بودجه وزارت کشور به عنوان رئیس مبارزه علیه حوادث ولایت غزنی معرفی شد.

در همین حال، به گفته ناظران و کارشناسان این جا به جایی ها از قندهار مهم است. نخست آنکه تغییر در خوست یکی از ولایات مهم افغانستان نشان دهنده خشم رهبر طالبان است و هشداری صریح و واضح در آستانه سومین نشست دوحه به جریان های مخالف نگاه او.

خوست از پایگاه‌های مهم شبکه حقانی از گروه‌های مهم طالبان است که اکنون تصدی وزارتخانه‌های مهم چون وزارت کشور را برعهده دارند.

از طرف دیگر، کارشناسان تغییرات در وزارت خارجه را نشان دهنده عزم رهبر طالبان برای «تادیب» می‌دانند؛ هدفی که به باور آنها تداوم و شدت خواهد یافت.

این دومین تغییرات حکومتی در جریان نزدیک به یک ماه گذشته در حکومت طالبان است. در هشتم خردادماه نیز ذبیح الله مجاهد از تغییرات اداری شماری از مقامات حکومت سرپرست خبر داد.

این تغییرات که پس از دومین سفر هبت‌الله آخوندزاده به کابل صورت می‌ گیرد و از نظر آگاهان نشانه‌ای دیگر از ثبیت قدرت او محسوب می‌شود.

پیشنهاد می شود: سفر هبت الله  به کابل؛ تغییرات حکومتی چه پیامی دارد؟

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26064

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها