شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
تاکید مقامات طالبان و ترکیه بر اهمیت نشست‌های مشورتی برای رفع مشکلات جهان اسلام- ایراف

سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف طالبان با علی ارباش، رئیس اداره امور مذهبی ترکیه دیدار کرد. در جریان این دیدار دو طرف برگزاری نشست هایی مشورتی، مانند نشست مشورتی علمای جهان اسلام را مهم خواندند.

به گزارش ایراف، نورمحمد ثاقب  در جریان برگزاری نشست مشورتی علمای جهان اسلام با علی ارباش، رئیس اداره امور مذهبی ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

علی ارباش که از نورمحمد ثاقب برای حضور در این نشست دعوت کرده بود، از اهمیت حضور کشورهای مختلف در این نشست صحبت کرد.

این مقام دولت ترکیه با اشاره به حضور ثاقب افزود که « این گونه نشست ها با حضور کشورهای مختلف اهمیت پیدا می کند، به طوری که علما به بحث در مورد موضوعات مهم جهان اسلام می پردازند و راه حل های چالش و مشکلات موجود را بررسی می کنند».

از طرف دیگر، نماینده حکومت سرپرست، ضمن بیان اینکه این نشست به موفقیت به پایان رسید، در این دیدار مطرح کرد که : چنین کنفرانس ها و نشست های مشورتی در بین کشورهای اسلامی بسیار ضروری و مهم است.

در پایان دو طرف از تقویت و گسترش همکاری های دینی بین دو کشور ابراز امیدواری کردند.

ترکیه ازجمله کشورهایی است که با روی کارآمدن مجدد طالبان در قدرت در تابستان 1400، به تعامل خود با حکومت سرپرست ادامه و سعی در حفظ و فعال نگه داشتن حضور خود در این کشور دارد. به طوری که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه علی رغم انتقادهای قبلی اعلام کرد که آماده همکاری با طالبان است.

نشست مشورتی علمای جهان اسلام به میزبانی ترکیه و با هدف  گفتگو و تبادل نظر پیرامون مکانیزم هایی برای حل مسائل و مشکلات جهان اسلام و اتخاذ رویکردی در برابر این مسائل، پس از سه روز با صدور قطعنامه به کار خود پایان داد.

پیشنهاد می شود: علمای جهان اسلام: بیت‌المقدس تا آخر الزمان متعلق به مسلمانان است

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19793

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها