تأکید مجدد وزیر دفاع پاکستان بر حمله بر مراکز تی تی پی در خاک افغانستان

به گزارش ایراف؛ خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان در مصاحبه خود با بی بی سی در مورد حملات فرامرزی به پناهگاه‌های تی تی پی گفت: این کشور حمله به پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان را ادامه خواهد داد.

او گفت: اگر مورد حمله قرار بگیریم، حمله خواهیم کرد.

وزیر دفاع پاکستان افزود که در مورد عملیات‌ها با حکومت سرپرست افغانستان صحبت نمی‌کنیم و آنها را در جریان نخواهیم گذاشت.

این مقام امنیتی پاکستان دلیل این اقدام را خنثی‌سازی این عملیات‌ها عنوان کرد و گفت: چرا باید به آنها بگوییم آماده باشید، ما می‌آییم؟

این درحالی است که خواجه آصف در مصاحبه هفته گذشته خود با بخش اردوی صدای آمریکا گفت: ارتش این کشور تحت نام عملیات «عزم استحکام» به پناهگاه‌های فرامرزی تحریک طالبان پاکستان حمله خواهد کرد.

او تاکید کرد که هیچ دلیلی برای مذاکره با تی تی پی وجود ندارد.

آصف در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد که در صورت ضرورت و به دلیل آنکه موضوع امنیت پاکستان خیلی مهم است، به پناهگاه‌های تی تی پی حمله خواهد کرد.

این مقام پاکستانی در ادامه گفت که این گروه از افغانستان فعالیت می‌کند، با این حال پناهگاه‌هایی در داخل افغانستان نیز دارد.

این اظهارات او با واکنش‌­های تندی هم در درون پاکستان و هم از سمت افغانستان روبرو شد.

سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به این اظهارات گفت: خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نشده و افغانستان در مسایل داخلی کشورها نیز دخالت نخواهد کرد.

سهیل شاهین گفت: ما نه به کسی ضرر می‌رسانیم و نه اجازه می دهیم به افغانستان آسیب برسد و نه در امور داخلی کسی دخالت می‌کنیم؛ این طرزالعمل ما است و هر ماجراجو پیش از این‌که درباره این سرزمین پرافتخار به چشم بد نگاه کند باید تاریخ متجاوزان گذشته را خوب مطالعه و عواقب آن را فکر کند.

همچنین وزارت دفاع طالبان در اعلامیه­‌ای در واکنش به این سخنان گفت این اظهارات به نفع هیچ کسی نخواهد بود، سخنان خواجه آصف، ناسنجیده و تلاش برای گل آلود کردن آب است.

وزارت دفاع طالبان در این اعلامیه هشدار داد که هرکس با هر بهانه‌ای به حریم ما تجاوز کند، مسئولیت عواقب آن به دوش او خواهد بود.

این درحالی است که این اظهارات در داخل پاکستان نیز با انتقاداتی همراه شد.

حزب تحریک انصاف پاکستان نیز معتقد است که این اظهارات را باعث جنگ و بی‌نظمی بیشتر در پاکستان می‌شود که حمله به افغانستان به معنای درگیری کل منطقه و جنگ است.

همچنین جماعت اسلامی پاکستان نیز در اعلامیه‌ای در واکنش به همین موضوع گفته‌ است که حامیان دولتی اجرای عملیات در داخل افغانستان، می‌خواهند منطقه را به جهنم تبدیل کنند.

درباره ی مخالفت احزاب پاکستانی با حمله به افغانستان-منطقه به جهنم تبدیل می شود بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27496

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها