شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
بیش از 400 مهاجر توسط یک شبکه قاچاق انسان وابسته به داعش به آمریکا آمده‌اند-ایراف

به گزارش ایراف، ان بی سی نیوز، به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داده است وزارت امنیت داخلی بیش از 400 مهاجر از آسیای مرکزی و جاهای دیگر را که در سه سال گذشته وارد آمریکا شده‌اند را به عنوان «موضوع نگران کننده» شناسایی کرده‌اند.

چرا که آنها توسط یک شبکه قاچاق انسان وابسته به داعش آورده شده‌اند.

مقام‌های آمریکایی به این رسانه‌ها گفته‌اند که بیش از 150 نفر آنها دستگیر شده و مکان بیش از 50 نفر آنها مشخص نیست.

به گفته مقامات آمریکایی افراد وابسته به داعش به عنوان قاچاقچی انسان در آسیای مرکزی فعالیت می‌کنند و به مردم کمک می‌کنند تا کشورهایشان را ترک و به غرب سفر کنند.

همچنین به گفته این مقامات آمریکا هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که بیش از 400 مهاجری که توسط این شبکه به این کشور آورده شده، برنامه‌هایی برای انجام عملیات‌های تروریستی دارند یا خیر اما ماموران مهاجرت از روی احتیاط به دنبال دستگیری آنها هستند.

در این گزارش آمده است، این مهاجران از مرز جنوبی وارد آمریکا شده و در آن زمان در لیست نظارت بر تروریسم نبوده‌اند. چراکه در آن زمان اطلاعاتی که منجر به نگرانی از سوی آنها شود، وجود نداشت.

پس از حمله مرگبار داعش در ماه مارس در روسیه که منجر به کشته شدن 145 نفر شد، نگرانی‌های امنیتی از تهدیدات ناشی از داعش در میان کشورهای غربی شدت یافته است.

چندی پیش نیز مقامات آمریکایی نیز یک شهروند ازبک را به اتهام عضویت در داعش بعد از آنکه دو سال در این کشور زندگی کرده، بازداشت کرده بودند.

پس از آن نیز، هشت نفر مظنون به ارتباط با داعش در نیویورک، فیلادلفیا و لس آنجلس دستگیر شدند.

این مظنونان که اهل تاجیکستان بودند، سال گذشته از مرز جنوبی آمریکا وارد این کشور شده بودند.

ان بی سی نیوز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که در زمانی که آنها از مرز عبور کرده بودند، هیچ خطر امنیتی از سمت آنها شناسایی نشده بود.

این اقدامات پیشگیرانه از سوی آمریکا برای مهار حملات داعش در این کشور درحالی صورت می‌گیرد، که نشانه‌هایی از دست داشتن آمریکا در ظهور داعش و تقویت آن وجود دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا اخیراً در مراسم تولد خود بایدن را متهم به حمایت از تروریسم کرد.

او همچنین، در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی اش در سال ۲۰۱۶ باراک اوباما و هیلاری کلینتون را از بنیان‌گذاران داعش معرفی کرده بود.

هیلاری کلینتون خود نیز در کتابش تحت عنوان «گزینه‌های دشوار» اعتراف کرده است که داعش در واقع ساخته دست آمریکا در منطقه با هدف تقسیم خاورمیانه است.

پیشنهاد می شود: بازگشت تروریست‌ها از سوریه به افغانستان؛ داعش برای حمله به آسیای مرکزی آماده می‌شود

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26495

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها