چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
طالبان از پیشنهاد لاوروف برای گفت‌وگوهای مستمر استقبال کرد

به گزارش ایراف؛ وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان با استقبال از اظهارات وزیر خارجه روسیه می‌گوید که آماده گفت‌وگوهای «جامع و نتیجه‌محور» با کشورهای منطقه است.

خبرگزاری تاس در این باره نوشته است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه (۲۱ ژوئن) پس از نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در جمع خبرنگاران گفت که نظر غالب در جلسه این بود که ارتباط، تعامل، تماس، همکاری و گفت‌وگوی «باثبات‌تر، مستمر و اساسی‌تر با حکومت طالبان» لازم است.

او همچنین گفته بود افغانستان همچنان منشا تهدیدات تروریستی است و خطر فعالیت‌های تروریستی از افغانستان همچنان وجود دارد و هسته‌های القاعده و داعش هنوز در آنجا فعال هستند و حکومت طالبان با این گروه‌‌های تروریستی می‌جنگد و ما کمک به این مبارزه را اساسا حیاتی می‌دانیم.

در بیانیه وزارت خارجه حکومت طالبان آمده است که عوامل ناامنی از بین رفته است و زمینه برای سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های بزرگ در افغانستان مساعد شده است.

نشست تهران فرصت خوبی بود که طالبان می‌توانستند از آن استفاده کنند

طالبان درحالی از پیشنهاد لاوروف استقبال کرده است که در روز 19 خردادماه تهران میزبان نشست نمایندگان ویژه کشورهای چین، روسیه و پاکستان در امور افغانستان بود.

کارشناسان معتقدند که نشست تهران فرصتی برای طالبان بود تا با استفاده از این موقعیت نظرات خود را درباره موضوعات مختلف بیان کنند.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان درباره عدم حضور طالبان در این نشست گفت: ما از حکومت سرپرست افغانستان برای شرکت در این نشست دعوت کرده بودیم، نامه‌ای از طرف ما برای آنها جهت شرکت در این نشست ارسال شده بود البته این نامه پیامی از چهار کشوری بود که در این گروه و نشست حضور دارند و این نشست تریبون خوبی بود که آنها (حکومت سرپرستی افغانستان) می‌توانستند از آن استفاده کنند و البته تصمیم گیری در این زمینه در اختیار خودشان بودند که از این تریبون استفاده کنند یا نه؟ و آنها در نهایت این تصمیم را گرفتند و صاحب اختیار خودشان بودند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25972

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها