استقبال طالبان از شناسایی رسمی فلسطین

وزارت امور خارجه طالبان از  تصمیم تازه سه کشور اروپایی ایرلند، نروژ و اسپانیا برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل استقبال کرد و این اقدام را گامی مثبت خواند.

به گزارش ایراف، وزارت امور خارجه طالبان، امروز، جمعه، 4 خرداد در بیانیه ای اقدام سه دولت اروپایی نروژ، ایرلند و اسپانیا را در جهت به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل مورد استقبال قرار داد و این اقدام را گامی مثبت توصیف کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که رژیم اسرائیل عامل بی ثباتی در منطقه است و در نتیجه کشورهای اسلامی برای آزادی مردم فلسطین در برابر این بحران باید اقدامات فوری انجام دهند.

افزون بر این، حکومت سرپرست، رژیم صهیونیستی را متهم به جنایات جنگی، نسل کشی و تلاش برای تغییر جمعیت کرد.

پیش از این نیز حکومت سرپرست افغانستان در بیانیه های مختلف اقدامات رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کرده و خواستار اقدامات کشورهای اسلامی در برابر جنایات این گروه شده بود.

ماه گذشته، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست، بمباران رژیم صهیونیستی به رفح را که پس از پذیرش پیشنهاد آتش بس کشورهای میانجی از سوی حماس صورت گرفته بود را محکوم کرد و از جهان اسلام و دیگر کشورها خواسته شد که جلوی فاجعه و نسل کشی در غزه را بگیرند.

این مقام حکومت سرپرست در این بیانیه عدم اقدامات موثر و ناتوانی کشورهای تاثیرگذار را دلیل این نسل کشی خوانده بود.

در بیانیه مورد اشاره آمده بود که کشورهای موثر منطقه و جهان نتوانسته اند جلوی نسل کشی در غزه را بگیرند. این در حالی است عدم اقدامات موثر باعث شده است که رژیم صهیونیستی پیشنهاد صلح حماس را رد کند.

در بخش دیگر این بیانیه همچنین گفته شده است که جهان اسلام و کشورهای جهان باید از این فاجعه جلوگیری و به هر طریقی کوشش کنند که مواد غذایی، دارو و کمک های بشردوستانه به غزه برسد.

گفتنی است که روز گذشته سه کشور ایرلند، نروژ و اسپانیا به طور رسمی اعلام کردند که فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت می شناسند. ایرلند در سال 1980 اولین کشور اتحادیه اروپا بود که خواهان به رسمیت شناختن فلسطین شد. در همین رابطه، دولت ایرلند قبلاً گفته بود که به رسمیت شناختن مکمل تلاش‌های صلح و حمایت از راه حل دو دولتی است.

 در پی این اقدامات، اسراییل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به سفرای این رژیم در ایرلند و نروژ دستور داده است که فوراً به اسرائیل بازگردند.

در این رابطه مطالعه ایرلند، نروژ و اسپانیا در مسیر شناسایی کشور فلسطین پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21441

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها