پنج‌شنبه 14 سرطان/تیر 1403 برابر با Thursday, 4 July , 2024

به گزارش ایراف، در نشست تخصصی امروز سازمان ملل متحد که در مقر این سازمان برگزار شد، حاضران به رئیس جمهور ایران، شهید آیت‌الله رئیسی و شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان ادای احترام کردند.

در این نشست که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف و سخنرانی نماینده ایران برگزار شد، کشورهای جهان به احترام شهدای خدمت یک دقیقه سکوت کردند.

دنیس فرانسیس، رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هدف از این نشست را گرامیداشت یاد شهید جمهور و ادای احترام به او عنوان کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در پیام تسلیت خود به این مراسم عنوان کرد که از این فرصت برای تسلیت به مردم، دولت و خانواده جان باختگان استفاده کرد.

او افزود که عمیق‌ترین مراتب تسلیت خود را به دولت‌ها و مردم ایران و سراسر جهان ابراز می‌دارم.

در بخش دیگری از این مراسم یادبود، نماینده هائیتی، عنوان کرد که درگذشت رئیس جمهور برای جهان یک شوک بود.

امیرسعید ایروانی، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد این مراسم همدردی را  نشانه احترام به جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: همدردی کشورها بیانگر عشق و احترام آنها به مردم ایران و قربانیان این حادثه است.

او در ادامه به نقش برجسته آیت الله رئیسی نیز در ایجاد صلح و ثبات در منطقه نیز اشاره کرد و گفت که آیت الله رئیسی و دکتر حسین امیرعبداللهیان، رهبرانی با بینش بودند که به بهبود ثبات، امنیت پایدار و صلح در منطقه و جهان نقشی برجسته ایفا کردند.

ایروانی در همین رابطه به نقش برجسته آیت الله رئیسی در مسئله فلسطین اشاره کرد.

ایروانی گفت، شهید رئیسی معمار واقعی صلح و همکاری به شمار می رفت و تعهد وی به صلح، ثبات و توسعه و حق تعیین سرنوشت برای تمام فلسطینیان تزلزل ناپذیر بود.

او همچنین بر تداوم مسیر با هدایت رئیس جمهور بعدی که در انتخابات 28 ژوئن مشخص خواهد شد، تاکید کرد.

در پی شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه او ، پیام های همدری و تسلیت بی شماری از سوی عالی ترین مقامات سیاسی کشورهای مختلف به دولت و ملت جمهوری اسلامی مخابره شد.

همچنین بسیاری از کشورها اعلام عزای عمومی کردند. همچنین در مراسم ادای احترام به جایگاه رئیس جمهور ایران شمار زیادی از مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف جهان در تهران حضور یافتند.

پیشنهاد می شود: حضور مقامات ارشد کشورهای مختلف برای شرکت در مراسم شهید رئیسی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22591

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *