شنبه 9 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 29 June , 2024
گشت‌زنی یک هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان هرات_ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون ‌سرنشین در آسمان افغانستان | نوبت به آسمان غزنی رسید_ایراف

به گزارش ایراف؛ منابع محلی در شهر غزنی افغانستان از گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین بر فراز مرکز و برخی از شهرستان‌های این ولایت خبر می‌دهند.

روزنامه ۸صبح در این باره نوشته است که این هواپیما از ظهر تا عصر روز چهارشنبه ۶ تیرماه برای چندین ساعت بر فراز مرکز و شهرستان‌های نزدیک به شهر گشت‌زنی داشته است.

تا‌کنون روشن نیست که این هواپیما‎ از کدام کشور وارد حریم هوایی افغانستان شده است و با کدام هدف گشت‌زنی کرده است.

حریم فضایی افغانستان در ماه‌های اخیر شاهد گشت‌زنی هواپیماهای بدون‌سرنشین متعدد بوده که خاستگاه آن تاکنون روشن نیست.

پیش از این، مقام‌های طالبان تایید کرده‌اند که کنترل حریم فضایی کشور در دست این گروه نیست و همواره از سوی کشورها نقض شده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز یک هواپیمای بدون‌سرنشین برای چندین ساعت در فضای شهر تالقان، مرکز تخار و شهرستان‌های هم‌مرز این ولایت با تاجیکستان گشت‌زنی کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان در فروردین ماه امسال با اعتراض به این موضوع گفت که این هواپیماها بیشتر در حریم هوایی ولایت‌های قندهار و نیمروز پرواز می‌کنند.

او بدون آن که از کشوری نام ببرد افزوده است که این هواپیما‌ها از فضای بعضی کشورهای نزدیک پرواز و یا عبور می‌کنند.

همچنین سرپرست وزارت دفاع طالبان در مردادماه سال گذشته در گفتگو با شبکۀ العربیه در مورد پرواز هواپیماهای بی سرنشین آمریکایی برفراز افغانستان ادعا کرده بود که این هواپیماهای بدون سرنشین از پاکستان پرواز می‌کنند، اما حکومت پاکستان در آن زمان این ادعا را رد کرده بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26452

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها