دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
احمد مسعود برای شرکت در «روند وین» عازم اتریش شد

احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» با هیات همراهش به منظور شرکت در نشست مخالفان طالبان موسوم به «روند وین» عازم اتریش شد.

به گزارش ایراف، قرار است چهارمین نشست «روند وین» با حضور رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» احمد مسعود و شماری از چهره های سیاسی، نمایندگان احزاب و جریانات ضد طالبان در شهر وین اتریش برگزار شود.

در همین حال، حساب رسمی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» با انتشار بیانیه ای خبر داده است که احمد مسعود، رهبر این جبهه با همراهی هیاتی عازم اتریش شده است.

این بیانیه افزوده است روند وین که چهارمین نشست آن فردا برگزار می‌شود، یکی از روندهای سیاسی است که با هدف بحث در مورد ترسیم یک نقشه راه برای آینده افغانستان به ابتکار مقامات اتریش و رهبران جریان‌های سیاسی و نظامی مخالف طالبان آغاز شده است.

در  بخش دیگری از این بیانیه در خصوص توضیح این روند سیاسی که ساعاتی پیش انتشار یافت، گفته شده در نشست‌‌های وین عمدتاٌ رهبران جریان‌های نظامی و سیاسی مخالف طالبان از طیف‌های مختلف سیاسی، قومی و نظامی اشتراک می‌کنند.

هدف این نشست‌ها نزدیک سازی جریان های مختلف مخالف طالبان به هدف ترسیم یک نقشه راه برای آینده افغانستان عنوان شده است.

بیانیه در ادامه افزوده است این نشست به مدت دو روز برگزار می‌شود و بیش از هفتاد اشتراک کننده به نمایندگی از جریان‌های مختلف روی موضوعات مختلف بحث نموده و در پایان قطعنامه‌ای هم صادر می‌شود. در نشست‌های گذشته‌، قطعنامه عمدتاً بر لزوم اتحاد نیروهای ضد طالبان، بسیج مردم و لزوم جنگ و مبارزه مسلحانه علیه طالبان تاکید شده است.

پس از بازگشت طالبان به قدرت در تابستان سال ۱۴۰۰، «جبهه مقاومت ملی افغانستان» به عنوان اپوزیسیون مسلح شکل گرفت.

رهبری این جبهه با احمد مسعود، پسر احمدشاه مسعود از رهبران ارشد دوران جهاد افغانستان است.

لازم به ذکر این نشست در حالی برگزار می شود که سومین نشست دوحه با حضور طالبان قرار است هفته آینده در قطر برگزار شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26035

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها