شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
آزمایش موفق سامانه موشکی توسط ارتش پاکستان-ایراف

ارتش پاکستان اعلام کرد یک موشک را به صورت موفقیت آمیز، آزمایش کرده است. براساس گفته ارتش پاکستان، موشک الفتح 2  می تواند اهداف خود را تا برد بالای چهارصد کیلومتر شناسایی و منهدم کند.

به گزارش ایراف، ارتش پاکستان در بیانیه ای که در رابطه با پرتاب موفقیت آمیز موشک الفتح 2 صادر شده، گفته است که این موشک می تواند هرنوع موشکی را که دارای هدایت و سایر سامانه های مدرن باشد، رهگیری کند. این موشک قابلیت این را دار که از هر نوع سیستم دفاعی موشکی عبور کند.

افزون بر این، بیانیه می افزاید که این موشک قادر به آن است که به خوبی به هدف اصابت کند.

به گفته ارتش پاکستان موشک الفتح 2 مجهز به قابلیت هایی همچون  اویونیک پیشرفته، سیستم ناوبری مدرن و مسیر پرواز منحصر به فرد است.

پاکستان موشک الفتح-1 را در سال 2021 مورد آزمایش قرار داده بود.

گفتنی است ارتش پاکستان در حالی از این آزمایش موفقیت آمیز خبر می دهند که  پاکستان به انواع مختلفی از موشک ها ازجمله، موشک های هسته ای مجهز هستند. علاوه بر این، این چهارمین آزمایش موشکی اسلام آّباد در پنج ماه اخیر است. 

در مهرماه سال گذشته اسلام آباد پرتاب موشک بالستیک ابابیل با برد2200 کیلوکتر را با موفقیت انجام داه بود. پس از آن، یک هفته بعد پس از پرتاب موشک ابابیل، در 2 آبان ماه 1402، این کشور یک موشک دیگر به نام غوری را نیز با موفقیت آزمایش کرد.

این آزمایش ها در راستای افزایش توان نظامی و دفاعی پاکستان در برابر رقبای خود به ویژه هند است.

پیشنهاد می شود: برگزاری رزمایش مشترک پاکستان و عربستان برای «مقابله با تروریسم»

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19818

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها