دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
کشف پیکرهای صدها قربانی اشغال بیمارستان الشفاء غزه- ایراف

منابع میدانی در غزه اعلام کردند پیکرهای 409 غیرنظامی که توسط ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفاء واقع در شمال غرب غزه اعدام شده بودند، کشف شده است.

به گزارش ایراف، سخنگوی سازمان دفاع شهری غزه اعلام کرد از زمان عقب نشینی نظامیان اشغالگر از مجتمع بیمارستانی شفا در غزه، پیکرهای ۴۰۹ شهید فلسطینی از زیر آوارهای این بیمارستان بیرون کشیده شدند.

وی از جامعه جهانی، سازمان ها و طرف های مسئول خواست برای فراهم کردن و ارسال تجهیزات و ماشین آلات مخصوص عملیات حفاری و خاک برداری با هدف کمک به خارج کردن اجساد شهدا از زیر آوارهای خانه های تخریب شده در نوار غزه، اقدام کنند.

بیمارستان الشفاء بزرگترین مرکز طبی در باریکه محاصره شده غزه است که در سال 1946 میلادی و دو سال پیش از ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین ساخته شده است.

مجمع دولتی بیمارستانی “الشفاء” وابسته به وزارت بهداشت فلسطین، بزرگترین بیمارستان در غزه است که مشتمل بر سه بیمارستان با سه ساختمان مجزا است. این مجتمع بیمارستانی در سال ۱۹۴۶ در مکان پادگان نظامی ارتش اشغالگر انگلیستان تاسیس شد و با اشغال غزه این مجتمع پس از سال ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد و در پی توافق اسلو از سوی دولت خودگردان فلسطین تحویل گرفته شد.

در برهه مدیریت مصر بر نوار غزه پیش از ۱۹۶۷ و همچنین در دهه هشتاد میلادی، مساحت و تاسیسات این بیمارستان گسترش یافت و در طول حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین بر غزه نیز این روند ادامه یافت تا این که دولت حماس بعد از حاکمیت بر غزه در سال ۲۰۰۷، این بیمارستان را در اختیار گرفت.

بیمارستان الشفاء در چهارراهی در منطقه مرکزی غربی شهر غزه قرار دارد و مساحت آن ۴۵ هزار متر مربع است. این مجتمع شامل سه بیمارستان است که عبارتند از بیمارستان های جراحی، بیماری‌های داخلی و زنان و زایمان (که شامل بخش مهد کودک برای نوزادان نارس است) و همچنین بخش اورژانس، مراقبت‌های ویژه، رادیولوژی و بانک خون.

این بیمارستان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر، تمام موارد جدی پزشکی را از نوار غزه پذیرش کرد و معادل ۲ برابر ظرفیت خود را برای پذیرش بیماران تحت درمان در شرایط پیچیده، قطع برق و کمبود شدید سوخت و دارو به‌کار گرفت.

بیمارستان الشفاء، چند روز پس از آغاز جنگ، به مرکزی برای استقرار خانواده های بیماران و آوارگان نیز تبدیل شد و حدود ۴۰ هزار غیرنظامی به این مجتمع پناه برده و در محوطه آن اسکان یافته و چادر زدند.

پیشنهاد می شود: مقام سازمان ملل: جنگ غزه «خیانت به بشریت» است

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=13386

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها