کشته شدن پلیس پاکستانی

در جریان اعتراضات دو روز گذشته در کشمیر که به دلیل هزینه های زیاد برق و مالیات سنگین گندم و تورم بالا صورت گرفته بود، یک پلیس پاکستانی کشته شده است. در همین رابطه، رئیس جمهور پاکستان دستور جلسه اضطراری را داده است.

به گزارش ایراف، رسانه های پاکستانی در مورد اعتراضات شکل گرفته در میرپور و مظفرآباد کشمیر که تحت کنترل دولت پاکستان است، گزارش داده اند که درگیری بین نیروهای امنیتی پاکستانی و معترضان رخ داده است. این درحالی است که این اعتراضات قرار بود به شکل مسالمت آمیز از طریق راهپیمایی صورت بگیرد.

به گزارش جیونیوز پاکستان در دومین روز این درگیری متعرضین در منطقه میرپور به نیروهای امنیتی پاکستان حمله کردند که در نتیجه آن چند پلیس پاکستان زخمی شد.

در جریان این اعتراضات در منطقه میرپور منع رفت و آمد وضع شده بود و دولت بیش از 600 نیروی امنیتی را در مظفرآباد پیش از تظاهرات که قرار بود مسالمت آمیز باشد، مستقر کرده بود.

اما در واکنش به این حادثه، عمر ایوب،  رهبر ارشد تحریک انصاف دلیل این وضعیت را سوء مدیریت شهباز شریف دانسته است.

از طرف دیگر با شدت یافتن این اعتراضات، آصف علی زرداری رئیس جمهور این کشور جلسه اضطراری با مقامات سیاسی و امنیتی برگزار کرد. این جلسه قرار است برروی کنترل وضعیت و جلوگیری از بروز اعتراضات بیشتر صحبت و گفتگو شود.

گفتنی است این اعتراضات درحالی است که برخی از فعالان جامو و کشمیر از هند خواسته اند که وارد عمل شود. به گفته آنها هند اکنون باید تمام توجه خود را بر جامو و کشمیر تحت اشغال پاکستان متمرکز کند و به استقلال این سرزمین کمک کند.

کشمیر یکی از مناطق مهم و مورد مناقشه پاکستان با هند است. هریک از این دو کشور مدعی این هستند که مالکیت کامل این منطقه با آن هاست. پاکستان معتقد است که این منطقه به دلیل داشتن جمعیتی با اکثریت مسلمان باید به پاکستان ملحق شود. درنتیجه در صورت گسترش این اعتراضات، وضعیت پیچیده و دشوارتری به وجود خواهد که کنترل شرایط را دشوار می کند.

درباره ی کشته شدن 10 نیروی پلیس در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19213

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها