چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
رادیو و تلویزیون تاجیکستان برای همدردی با مردم ایران پخش برنامه‌ و موسیقی شاد را ممنوع کرد

به گزارش ایراف؛ کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران و همراهانشان در سانحه هوایی، پخش موسیقی و برنامه‌های شاد در رادیو و تلویزیون‌های این کشور را ممنوع کرد.

«نورالدین سعید» رئیس کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان با اعلام این مطلب گفت: به تمام رادیو و تلویزیون‌های دولتی این کشور دستور داده شد که از پخش موسیقی و برنامه‌های شاد طی دو روز خودداری کنند.

فارس در ادامه نوشت؛ بنابر سخنان وی، این تصمیم به نشانه احترام به «رئیسی» و همراهانشان و هم‌دردی و تسلیت دولت و مردم تاجیکستان به مردم دوست و هم‌فرهنگ ایران گرفته شده است.

شایان ذکر است که مقامات تاجیکستان طی پیامی به همتایان خود و با مردم ایران همدردی کردند.

«رستم امامعلی» رئیس مجلس ملی مجلس عالی تاجیکستان، شهردار دوشنبه در پی شهادت «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران و همراهان ایشان به «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی پیام تسلیت ارسال کرد.

در این پیام آمده است:

عالی‌جناب

خبر سقوط بالگرد و جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان موجب اندوه عمیق ما شد.

در ارتباط با این فاجعه سنگین، از طرف خود و نمایندگان مجلس عالی تاجیکستان، مراتب همدردی عمیق و صمیمانه خود را به شما و مردم برادر ایران عرض کرده و برای همه بستگان و خویشاوندان شهدا صبر جمیل خواهانم.

همچنین «دلیر جمعه» وزیر انرژی و منابع آب و «ذوالفقار گل‌احمدزاده» رئیس کمیته امور جوانان و ورزش تاجیکستان در پیام‌های جداگانه شهادت مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران بر اثر سقوط بالگرد را تسلیت گرفتند.

در پیام وزیر انرژی و منابع آب جمهوری تاجیکستان به «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیروی ایران آمده است: از خبر غم‌انگیز درگذشت سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و هیات همراه بر اثر سقوط بالگرد به شدت متاثر شدیم.

در رابطه با این حادثه سنگین با شما و از طریق شما به تمامی مردم دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران، خویشان و بستگان شهدا، صمیمانه همدردی و تسلیت عرض نموده، غم‌شریک شما بوده و از خداوند متعال صبر را مسئلت می‌نماییم.

تسلیت صمیمانه ما را پذیرا باشید.

رئیس کمیته امور جوانان و ورزش جمهوری تاجیکستان در پیام خود ابراز کرده است که مردم تاجیکستان از درگذشت دلخراش سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه بسیار اندوهگین شدند.

در دوران ریاست جمهوری ایشان روابط دوستانه بین تاجیکستان و ایران احیا شد و دوستی و برادری بین ملت‌های هم‌ تبار، هم‌زبان، هم‌دین و هم‌فرهنگ ما توسعه یافت.

در این راستا، مراتب تسلیت ریاست کمیته جوانان و ورزش جمهوری تاجیکستان و همه جوانان و ورزشکاران تاجیکستان را به خانواده شهدا و همه مردم هم‌ تبار و هم زبان ابراز می‌داریم.

روح درگذشتگان شاد و جایشان در بهشت باد.

درباره ی شهادت رییس جمهور ایران؛ چندین کشور منطقه عزای عمومی اعلام کردند بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20878

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها