رکوردشکنی حملات علیه مسلمانان

بر اساس ارزیابی‌های یک گروه حامی حقوق مسلمانان، تبعیض و حملات گزارش‌شده علیه مسلمانان و فلسطینی‌تبارها در آمریکا در سال گذشته میلادی به بالاترین میزان در سه دهه اخیر رسیده است. دولت آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی جاری در نوار غزه است.

به گزارش ایراف به نقل از رویترز، در این گزارش که روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین منتشر شده از قول «شورای روابط آمریکایی-اسلامی» آمده است تعداد این قبیل شکایات در سال ۲۰۲۳ به ۸۰۶۱ مورد رسید که یک افزایش ۵۶ درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می‌دهد.

این بالاترین آمار از ۳۰ سال پیش و زمانی است که این نهاد ثبت چنین مواردی را آغاز کرد.

بر اساس داده‌هایی که این گروه مستقل مدافع حقوق مسلمانان که در واشنگتن مستقر است گردآوری کرده، حدود ۳۶۰۰ مورد از این حوادث از ماه اکتبر تا دسامبر و همزمان با اوج درگیری‌های رژیم اسرائیل و حماس در نوار غزه رخ داد.

رئیس جمهوری آمریکا ۲۵ اسفند، با تاکید بر این که اسلام هراسی در این کشور جایی ندارد، گفت ایالات متحده خود را وقف ساختن جهانی خواهد کرد که مردم با هر دین و پیشینه‌ای بتوانند بدون واهمه و آزار و اذیت در آن زندگی کنند.

جو بایدن اواخر مهر و در هفته‌های اول جنگ غزه نیز از آمریکایی‌ها خواست اسلام هراسی، یهودستیزی، تهدیدهای ضدفلسطینی و سخنان نفرت‌پراکنانه در ایالات متحده که به‌دلیل جنگ در خاورمیانه صورت می‌گیرد را محکوم کنند.

این در حالی است که به باور کارشناسان، حمایت های آشکار و همه جانبه بایدن از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه از عوامل اصلی ادامه جنگ فاجعه‌بار در خاورمیانه و تشدید حملات علیه مسلمانان در آمریکا است.

پیشنهاد:   بازداشت ۱۴ عضو داعش در ترکیه

همان زمان، کریستوفر ری، رئیس پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، از افزایش «الفاظ تهدیدآمیز» علیه جوامع یهودی و مسلمان در داخل ایالات متحده خبر داد و گفت این نهاد به‌سرعت تلاش خود را می‌کند تا اینگونه تهدیدها کاهش یابد.

پیشنهاد می شود: تصویب قطعنامه مبارزه با اسلام هراسی در سازمان ملل

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=12019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *