بازداشت دو عضو داعش در ترکیه

گزارش‌ها حاکی است که دو عضو گروه داعش به ظن برنامه‌ریزی برای حمله به استانبول بازداشت شده‌اند که یکی از آن‌ها تبعه تاجیکستان است.

به گزارش ایراف، رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور، «دو عضو داعش» را که در صدد حمله به استانبول بودند، بازداشت کردند.

گفته می‌شود که آن‌ها شهروندان تاجیکستان و قرقیزستان هستند.

اخیرا حملات تروریستی منتسب به داعش توسط اتباع تاجیکستان در منطقه به شدت افزایش یافته است.

اکثر عوامل حمله مسکو اتباع تاجیکستان بودند. آن‌ها همچنین تاکنون چندین حمله تروریستی را در ایران و افغانستان انجام داده‌اند.

نیروهای اطلاعاتی و ضد تروریستی ترکیه در عملیاتی از خانه این دو مظنون، اقلامی چون جلیقه و کلاه پلیس، اسلحه سرد، یونیفورم ژاندارمری را کشف و ضبط کردند.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، یکی از مظنونان که شهروند تاجیکستان است، طراح اصلی در برنامه‌ریزی این حمله در استانبول بوده و مظنون دیگر که زنی قرقیزستانی است، با او همکاری می‌کرد.

به دنبال حمله داعش به سالن کنسرتی در مسکو شماری از کشورها تدابیر امنیتی برای جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی داعش را تشدید کرده اند.

ترکیه در ۱۰ روز گذشته با راه‌اندازی عملیات‌ها، شماری از افراد را به اتهام عضویت در داعش دستگیر کرده است.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که متهمان حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس شهروندان تاجیکستان و قرقیزستان اند. دست‌کم یکی از متهمان از ترکیه به روسیه سفر کرده بود.

پیش از این، حملات تروریستی کرمان ایران به تاریخ ۱۳ دی سال گذشته خورشیدی نیز توسط اتباع تاجیکستانی عضو داعش صورت گرفته بود.

پیش‌تر ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست افغانستان نیز گفته بود که اکثر اعضای داعش در افغانستان، اتباع کشورهای تاجیکستان و پاکستان هستند.

پیشنهاد:   کشته شدن ۲ مهندس کانال قوش تپه توسط افراد مسلح در جوزجان

لازم به ذکر است که روز گذشته هم دو عضو داعش هنگام ورود به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در شهر قم دستگیر شدند.

پیشنهاد می شود:ادعای حکومت سرپرست افغانستان در مورد مبارزه با داعش پوچ است

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=12022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *