شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
چذابه مرز تردد امسال اتباع

استاندار خوزستان در جلسه ستاد اربعین حسینی این استان تاکید کرد: برای ارائه بهترین خدمات به زائران، امکانات استان باید بهینه‌سازی شود.

به گزارش ایراف؛ «علی اکبر حسینی محراب» ادامه داد: دستگاه‌های استان باید از تمامی امکانات خود برای راحتی و خدمت‌رسانی به زائران استفاده کنند. حسینی همچنین اعلام کرد که مسیر تردد اتباع خارجی در این مراسم همانند سال گذشته از مرز چذابه خواهد بود..

مرز چذابه یکی از مرزهای ایران با عراق است که در استان خوزستان واقع شده است. این مرز به عنوان یکی از مسیرهای مهم تردد زائران اربعین حسینی شناخته می‌شود. برای فراهم آوردن شرایط مناسب برای عبور و ورود زائران از این مرز، امکانات و خدمات مختلفی توسط مقامات مربوطه در نظر گرفته شده است.

مسیر جداگانه برای زائران افغانستانی برای ایجاد امنیت پایدار و ارائه خدمات بهتر به این گروه طراحی شده است. این موضوع علاوه بر نشان دادن اهتمام ایران نسبت به ساماندهی بهتر زائران حسینی، مقامات عراقی را در ارائه خدمات مطلوب‌تر به عاشقان حضرت اباعبدالله علیه‌السلام یاری می‌رساند.

تعداد زائرانی که هر سال به زیارت اربعین در کربلا حضور می‌یابند، به میلیون‌ها نفر می‌رسد. در برخی سال‌ها، این تعداد حتی به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسیده است. این تجمع عظیم نه تنها به عنوان بزرگ‌ترین مراسم مذهبی دنیا محسوب می‌شود که از آن به عنوان بزرگترین تجمع انسانی در جهان نیز یاد می‌شود.

زائران افغانستانی حضرت اباعبدالله علیه‌السلام نیز هر ساله در خیل بی‌شمار این زائران قرار دارند. سال گذشته قریب به 150 هزار زائر افغانستانی برای شرکت در این مراسم بزرگ، از مرزهای زمینی ایران وارد عراق شدند. پیش‌بینی می‌شود این تعداد در اربعین امسال افزایش یابد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17296

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها