چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
بسته شدن گذرگاه مرزی چمن–اسپین بولدک از سوی طالبان- ایراف

رسانه‌های داخلی به نقل از منابع محلی در قندهار اعلام کرده‌اند که گذرگاه مرزی چمن – اسپین بولدک در این ولایت به روی بیماران عازم پاکستان بسته شده است.

منابع اعلام کرده‌اند که طالبان از سه روز پیش منطقه “مازل گلی” را که به عنوان راه ویژه برای عبور بیماران به پاکستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، مسدود کرده‌اند.

ادعاهای طالبان نشان می‌دهد که آن‌ها این تصمیم را به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی در این ناحیه به عمل آورده‌اند.

این موضوع ممکن است باعث مشکلات جدی برای افرادی شود که به درمان و خدمات پزشکی در پاکستان نیاز دارند و از این گذرگاه استفاده می‌کنند. احتمالاً با این اقدام، طالبان سعی دارد نقش و قدرت خود را در منطقه تأکید کند و پیامی به دولت پاکستان ارسال کند.

طالبان می‌خواهد با بستن گذرگاه مرزی و محدود کردن عبور بیماران به پاکستان، نقش و قدرت خود را به عنوان یک گروه نیرومند و کنترل‌کننده مناطق مرزی به نمایش بگذارد با این هدف که به پاکستان اعلام کند نمی‌تواند هرطور که خواست با شهروندان افغان برخورد کند.

همچنین با بستن گذرگاه مرزی، طالبان ممکن است سعی کند فشاری بر دولت پاکستان وارد کند و از آن‌ها بخواهد تا اقداماتی را در مورد رفتار مرزبانان خود اتخاذ کنند. این اقدام ممکن است جزئی از تلاش‌های طالبان برای تقویت نقش و تأثیر خود در منطقه باشد و به عنوان یک ابزار در دستیابی به اهداف سیاسی خود مورد استفاده قرار گیرد.

هرچند عملکرد طالبان در حکومت‌های گذشته و اتفاقاتی مانند برخورد با تجمعات و اعتراضات و ایجاد محدودیت‌هایی در زندگی عامه مردم، تصویری منفی از این گروه در اذهان عمومی باقی گذاشته اما با این حال، برخی اقدامات اخیر طالبان نشانگر تلاش‌هایی است برای نشان دادن اهمیت عزت و شأن شهروندان افغانستان در نزد طالبان و محافظت از امنیت و سلامت این مردم در مقابل تهدیدهای مختلف.

پیشنهاد می شود:اعمال محدودیت‌های تازه پاکستان برای افغانستان در مرز تورخم

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17074

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها