شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
بازدید مولوی عبدالکبیر از گذرگاه مرزی تورخم

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان از کمپ مهاجرین و کمیساری مرز تورخم دیدار کرد.

به گزارش ایراف، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان در سفر به ولایت ‎ننگرهار و در دیدار از کمپ مهاجرین و کمیساری مرز تورخم گفت تلاش می‌کند تا زمینه برگشت افغان‌های مقیم خارج به‌گونه داوطلبانه به‌ کشور را فراهم کند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان در دیدار از کمپ مهاجرین در ولایت ننگرهار همچنین افزود کمک‌ها و حمایت‌های طالبان به برگشت‌کنندگان افغانستانی و هموطنان ادامه می‌یابد.

مولوی عبدالکبیر از اداره‌های مسئول، ثروتمندان و تاجران خواست که زمینه کار را برای مهاجرین برگشت‌کننده فراهم کنند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان در بازدید از کمیساری و شهرک تورخم، به مسئولین مربوطه بخاطر حل مشکلات اطمینان داده، گفته است که مشکلات موجود در تورخم به گونه جدی تعقیب می گردد و تلاش خواهد شد که سهولت های لازم برای مسافران و افراد مریض فراهم گردد.

گفتنی است که پاکستان از چند ماه بدینسو روند اخراج اجباری مهاجرین فاقد مدرک از این کشور را روی دست گرفته و گذرگاه مرزی تورخم میان دو کشور روزانه پذیرای صدها پناهجوی اخراجی از پاکستان است.

پیش تر هم برنامه جهانی غذا اعلام کرد نیمی از پناهجویان افغان اخراج شده از پاکستان نیازمند کم هستند تا کنون بازگشت نیم میلیو مهاجر افغانستانی از پاکستان تأیید شده است.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5485

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها