برنامه انگلیس برای اخراج و انتقال 5700 پناهجو به روآندا- ایراف

در ادامه موج واکنش‌های حقوق بشری نسبت به طرح ضداخلاقی انگلستان درباره مهاجران غیرقانونی، یک وزیر کابینه انگلیس فاش کرد که دولت این کشور قصد دارد تا پایان سال ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از پناهجویان را به رواندا بفرستد.
به گزارش ایراف، «ویکتوریا اتکینز» وزیر بهداشت بریتانیا در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه ۵ هزار و ۷۰۰ نفری که برای اخراج از این کشور در نظر گرفته شده‌اند، گفت: سازمان‌های مجری قانون این کار را انجام خواهند داد. انتظار این است که ما تا پایان سال این افراد را از کشور خارج کنیم.

وزارت کشور رواندا هم روز دوشنبه فاش کرده بود که این کشور با پذیرش ۵ هزار و ۷۰۰ پناهجو در خاک خود موافقت کرده است.

طی این طرح، انگلیس که نتوانسته هزینه‌های حضور مهاجرین غیرقانونی در این کشور را تأمین کند و از طرفی دیگر، در جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران ناکام مانده، قصد دارد این دسته از مهاجران را به کشوری در آفریقا بفرستد. نهادهای حقوق بشری معتقدند این طرح غیرانسانی و غیراخلاقی است چرا که پناهجویانی که به هر دلیلی از شرایط خود ناراضی‌اند، دوباره به کشوری فرستاده می‌شود که شرایط مشابه با کشورهای مهاجرفرست دارد.

با این وجود دولت انگلستان رضایت مجلس این کشور را در مورد اجرای این طرح اخذ کرده و نسبت به اجرایی شدن آن اصرار دارد. به جز این طرح، اسکان اجباری مهاجران در شناور بی‌بی استکهلم نیز با موجی از انتقادها همراه شده بود. هم اکنون از این کشتی به عنوان مکانی برای اسکان موقتی پناهجویانی استفاده می‌شود که قرار است به کشور خود یا روآندا منتقل شوند.

پیشنهاد:   ۵۸۳ پناهجوی افغان از ایران و پاکستان اخراج شدند

پیشنهاد می شود:بلاتکلیفی پناهجویان افغانستانی در اندونزی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *