چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
بیش از ۱۲ میلیون کودک در افغانستان نیاز به کمک‌ دارند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارش ماه مارس اعلام کرد ۲۳.۷ میلیون نفر که شامل ۱۲.۳ میلیون کودک در افغانستان هستند، نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.

به گزارش ایراف، در این گزارش آمده است: بارندگی‌های شدید در سراسر این کشور در تاریخ‌های ۲۹ و ۳۰ مارس سبب تخریب بیش از یک هزار و ۵۰۰ جریب زمین زراعی، بیش از ۵۴۰ منزل مسکونی و سایر زیر ساخت ‌های طبیعی در هفت ولایت افغانستان شده است.

یونیسف در این گزارش گفته است که در ماه گذشته میلادی بیش از ۹ میلیون کودک زیر پنج سال، به بیماری‌های مختلف مبتلا شده‌اند و از این میان بیش از ۳۹ هزار تن که ۵۶ درصد آن را دختران تشکیل می‌دهند، برای درمان بستری شدند.

بر اساس این گزارش، به تاریخ‌های ۲۵ تا ۳۱ مارس، یک هزار و ۴۳۵ مورد مشکوک و ۹ مرگ مرتبط به بیماری سرخک در میان کودکان به ثبت رسیده است که کاهش ۱۲.۶ درصدی تعداد موارد مشکوک نسبت به هفته قبل از آن را نشان می‌دهد.

یونیسف همچنین گفته است که برای اقدام کمک‌های بشردوستانه برای کودکان در افغانستان، به ۱.۴ میلیارد دلار نیاز است که تا اکنون تنها ۳۵ درصد آن تامین شده است.

بیش از این صندوق کودکان سازمان ملل، مداخله در اجرای فعالیت‌های بشردوستانه، چالش‌های محیطی و محدودکردن مشارکت زنان در امر کمک‌رسانی را از عوامل اصلی محدودشدن فعالیت‌های این نهاد نیز عنوان کرده است.

برنامه جهانی غذا گفت که ماهانه برای ۶ میلیون نفر در سراسر افغانستان پول نقد و غذا کمک می‌کند. این در حالی است که پیش از این برخی از شهروندان کشور از چگونگی توزیع کمک‌ها به نیازمندان انتقاده کرده‌اند. براساس گزارش اخیر سازمان ملل، بیش از ۲۳ میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.

تاثیرات درگیری‌های طولانی، تغیرات اقلیمی، رکود اقتصادی و افزایش بی‌کاری از عوامل عمده افزایش فقر است، به‌ویژه در میان کودکان افغان عنوان شده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از 12 میلیون کودک در افغانستان نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.

درباره ی افزایش کودکان و مادران دچار سوء تغذیه در افغانستان پس از قطع کمک ها بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16268

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها