چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
بریکس سکویی برای مقابله با هژمونی دلار -ایراف

به گزارش ایراف، مشاهد حسین سید، نماینده سابق مجلس سنای پاکستان که اخیرا برای شرکت در نشست‌های هم اندیشی بریکس به روسیه سفر کرده بود، در سخنانی افزود: کشورهای عضو و سایر مهمانان بحث‌های مهمی پیرامون دموکراتیک تر شدن روابط بین الملل با رد نظام سلطه،‌ ترویج برابری و احترام متقابل را مطرح کردند که قابل دستیابی و اجرا است.

وی تاکید کرد: جایگاه بریکس برای غیرنظامی کردن روابط بین الملل از طریق مخالفت با رویکردهای نظامی و استفاده از زور بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سابق کمیته امور دفاعی مجلس سنای پاکستان تاکید کرد: گروه بریکس سکویی برای تشویق تجارت میان کشورها با ارزهای محلی، دلار زدایی و مقابله با هژمونی دلار آمریکاست که از آن به عنوان یک ابزار تسلیحاتی استفاده می‌شود.

از سوی دیگر در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو بریکس در نیژنی نووگورود روسیه تاکید شد که این کشورها به حمایت‌شان از افغانستان به ویژه در زمینه زنان وکودکان ادامه دهند.

در بیانیه این نشست آمده است باید از افغانستان مستقل ، صلح آمیز و عاری از جنگ و هراس افگنی حمایت شود.

در بخش دیگری از این بیانیه بر حل مسئله افغانستان از طریق سازوکار منطقه ای تاکید شده است  که می تواند به افزایش ثبات در منطقه کمک کند.

وزیران خارجه روسیه، چین، ایران، ترکیه، هند، قزاقستان، عربستان سعودی، برزیل، آفریقای جنوبی، لائوس، بحرین، مصر، امارات متحده عربی، بنگلادیش، سریلانکا، کوبا، تایلند، بلاروس، ونزوئلا، موریتانی و ویتنام در این نشست شرکت کردند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25390

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها