دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
گفتگوی آنلاین سرپرست وزارت اقتصاد طالبان با کاردار سفارت آمریکا

به گزارش ایراف، در این جلسه سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی دولت سرپرست افغانستان در قطر و تعدادی از ‏روسای وزارت اقتصاد طالبان نیز حضور داشتند و روی فعالیت‌های ادارات سازمان ملل متحد و موسسات غیر دولتی خارجی بحث کردند.

سرپرست وزارت اقتصاد بر تسریع پروسه دریافت تفاهم‌نامه‌های همکاری و فعالیت موسسات غیر دولتی خارجی با ادارات، همچنین برنامه براساس نیازمندی ‌های مردمی و مطابق به اولویت‌های اقتصادی کشور، تمدید مجوز فعالیت موسسات غیردولتی، تداوم کمک‌های بشری، حمایت برنامه‌های توسعه‌ای دولت سرپرست افغانستان برای کاهش فقر، رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان که از کشورهای همسایه به کشورشان برگشته‌اند و ‏یک سلسله موضوعات اقتصادی بحث و تبادل نظر کرد.

در پایان جلسه طرفین روی گسترش روابط و همکاری‌های مشترک در بخش‌های اقتصادی تاکید نمودند

پیش از آن کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان، به مناسبت روز جهانی زمین، بیان کرد که افغانستان در خط مقدم مبارزه با تغییرات اقلیمی قرار دارد و اقدامات کوچک می‌توانند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کنند.

این در حالی است که با خروج آمریکا ده‌ها پروژه مربوط به تغییرات اقلیمی در افغانستان متوقف شد و قطع کمک‌های جهانی، میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان را با فقر و گرسنگی و مهاجرت‌های دسته جمعی روبه‌رو کرد.

آمریکا همچنین با بلوکه کردن میلیاردها دلار دارایی افغانستان و وضع تحریم‌های اقتصادی بر این کشور مانع توسعه این کشور می‌شود؛ ولی در عین حال با ارسال بسته‌های پول نقد به کابل که مشخص نیست در کجا هزینه می‌شود، ادعا می‌کند که بزرگترین کمک کننده مالی به افغانستان است.

درباره ی امریکا و سازمان ملل تأثیر کمک ها به افغانستان را بررسی می کنند بخوانید.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15901

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها