شنبه 9 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 29 June , 2024
پاکستان از کشف صدها بسته مواد مخدر در مرز با افغانستان خبر داد-ایراف

به گزارش ایراف، این محموله‌ها در عملیاتی در منطقه نوکندی بلوچستان به دست آمده و ارزش این محموله‌های مواد مخدر بیش از ۳۴۰ میلیون روپیه تخمین زده شده است.

طبق گزارش نیروهای مرزی پاکستان، این محموله‌ها شامل ۲۹۵ بسته شیشه به ارزش ۳۳۹ میلیون روپیه و ۱۶ بسته تریاک به ارزش ۱.۶۸ میلیون روپیه بوده است.

علاوه بر بسته‌های مواد مخدر، دو قبضه سلاح کلاشینکوف به همراه گلوله و تجهیزات مدرن ارتباطی نیز کشف و ضبط شده است. تاکنون چندین محموله بزرگ مواد مخدر در کشورهای دیگر کشف شده‌اند.

اداره مبارزه با مواد مخدر پاکستان چندی پیش از کشف و ضبط یک‌ محموله ۲۲۴ کیلو گرم مت‌آمفتامین در کراچی که قرار بود به بلژیک قاچاق شود، خبر داد.

کشف مواد مخدر در مرز ایران و افغانستان

در همین حال چندی قبل نیز سرهنگ محمد محمودی، فرمانده هنگ مرزی تایباد گفته بود: هفت قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد خراسان رضوی در حین کنترل مسافران ورودی به کشور دستگیر شدند.

وی افزود: مرزبانان هنگ تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور حین کنترل مسافران ورودی به کشور از هفت قاچاقچی مواد مخدر بیش از پنج کیلوگرم مواد مخدر بلعی و همچنین جاساز شده در کفش‌هایشان کشف کردند.

محمودی بیان کرد: در این عملیات مرزبانان هنگ تایباد پنج تبعه کشور افغانستان را که به صورت غیرقانونی قصد ورود به کشور را داشتند، دستگیر و در بازرسی از آنها ۳۰۶ بسته آب بندی شده به وزن چهار کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و هرویین پودری بلعی کشف کردند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد ادامه داد: مرزبانان هنگ در عملیات دیگری ۲ قاچاقچی مواد مخدر نیز که یک کیلوگرم مواد مخدر تریاک و حشیش را ماهرانه در کفش های خود جاساز کرده بودند، دستگیر شدند. این قاچاقچیان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

از سوی دیگر سردار احمدعلی گودرزی افزود: مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌ هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی استان سیستان و بلوچستان دست پیدا کردند که در همین راستا با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی را در دستورکار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را در فرصتی مناسب وارد کشور کنند، به محض مشاهده مرزبانان و به علت حجم زیاد آتش آنان، زمین گیر شده و خود را تسلیم مأموران کردند.

در این درگیری مرزبانان ضمن دستگیری سه قاچاقچی مسلح، مقدار ۵۸۱ کیلوگرم انواع مواد افیونی شامل ۲۵۳ کیلوگرم مرفین، ۹۸ کیلوگرم شیشه، ۳۵ کیلوگرم هروئین و ۱۹۵ کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کردند.

گودرزی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده درحال انجام است، گفت: برای سه متهم دستگیرشده نیز پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

بسیاری از کشورهای همسایه افغانستان و آسیای میانه از ادامه قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهایشان نگران‌اند. نگرانی‌ها در خصوص موضوع مواد مخدر در افغانستان هنوز وجود دارد و جامعه جهانی و ایران نگران این بحران هستند. امید است در دوحه ۳ به این موضوع پرداخته شود.

به تازگی سازمان ملل اعلام کرد ۴ میلیون نفر در افغانستان به مواد مخدر معتاد هستند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها