تازه‌ترین‌ها:

هشدار مقام طالبان درباره پیامدهای «فساد» و «تبعیض» در حکومت‌داری-ایراف

به گزارش ایراف، رحمت‌الله فیضان، معاون نمایندگی وزارت امورخارجه طالبان در هرات در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یک دولت، دشمن قوی تر از فساد اداری ندارد. مراد از فساد اداری؛ رشوه، رانت‌خواری، تبعیض مامورین دولت و گریز از شایسته سالاری است.

وی در ادامه نوشت: فساد اداری موریانه‌ای است که بنیاد دولت را ضعیف می‌کند و مستعد می‌سازد که در برابر دیگر دشمنان اعم از داخلی و خارجی ضعیف شود و بالاخره از پا درآید.

فیضان درحالی این سخنان را بیان کرده است که طالبان ادعا دارند از زمانی که به قدرت بازگشته است،  فساد اداری را به حداقل رسانده است.

از سوی دیگر نگاهی به تحولات افغانستان نشان می‌دهد که تنها راه نجات افغانستان تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام و مردم این کشور برای دستیابی مشروعیت بین المللی است. اما تا امروز تلاشی مبنی بر این‌موضوع از طالبان دیده نمی‌شود.

پیش از این نیز ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در مورد افغانستان گفته است که مسکو ممکن است حکومت سرپرست افغانستان را به رسمیت بشناسد، اما نخستین گام برای به رسمیت شناختن، تشکیل یک حکومت سیاسی فراگیر است.

این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شوند که تاکنون هیچ کشوری حکومت سرپرست کنونی را به رسمیت نشناخته است. اما پیش از این کابل گفته روند به رسمت شناختن شدن این حکومت به گونه خاموش جریان دارد.

پیش از این عبدالکبیر درباره تبعیض قومیتی گفته بود: تبعیض و تعصب قومی در نظام اسلامی جایی ندارد.

پیشنهاد:   انتقاد شدید حزب التحریر به یوناما: این نهاد تامین کننده منافع آمریکا است
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27096

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *