چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران برگزار می‌شود- ایراف

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (27 آوریل تا 1 می 2024) در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایراف، این نمایشگاه به طور ویژه بر 6 حوزه شامل: «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی- مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفته که تداوم برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ( ایران اکسپو) در حوزه تجارت خارجی کشور بسیار موثر است و بیان کرده است: این نمایشگاه، می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری موثر باشد و البته باید به این نکته نیز توجه داشت که ارز‌آوری فقط از ناحیه صادرات کالا نیست، بلکه می‌تواند از ناحیه انتقال تکنولوژی، صدور خدمات فنی و مهندسی و ترانزیت نیز صورت گیرد. همچنیت ترانزیت عامل بسیار مهمی است و باید برای تسهیل رشد صادرات به بخش ترانزیت توجه ویژه‌‌ای داشته باشیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: برگزاری پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو 2023 در اردیبهشت ماه سال گذشته، پس از سال‌ها توقف، توانست کشور را در صادرات غیرنفتی به دستاوردهایی برساند که طبیعتاً تداوم‌‌ این نمایشگاه، دستاوردهای خوبی خواهد داشت. وزارت امور خارجه نیز مانند گذشته، حمایت و همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

ناصر کنعانی، سخنگو وزارت امور خارجه نیز گفته است: به رغم تحولات اخیر کلیه نشست ها، رویدادها و همایش های دوجانبه ای منطقه‌ای که قرار بود برگزار شود در زمان مقرر خود با قوت برگزار خواهد شد. بر اساس رویه معمول، وزارت امور خارجه در تهران و سفارتخانه ها و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور کاملاً آمادگی شرکت مدعوین و علاقمندان در رخدادهای اقتصادی از جمله ایران اکسپو تسهیل کنند و انشالا شاهد یک رخداد ارزشمند اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران طی روزهای آینده خواهیم بود.

همچنین علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران(ایران اکسپو2024) گفته است: با مشارکت مناسب بین دولت و بخش خصوصی به ویژه تجار عزیز کشورمان موفق شدیم سیاست‌های تحریمی آمریکا را با شکست مواجه کنیم و امیدواریم برگزاری نمایشگاه‌هایی مثل ایران اکسپو کمکی برای افزایش تولید و تحقق شعار سال باشد . 600 شرکت بزرگ صادراتی در شش حوزه مهم کالایی و خدماتی مزیت‌دار کشورمان در این نمایشگاه، توانمندی‌ و  آخرین دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.

پیشنهاد می شود: صادرات غیرنفتی ۲ میلیارد دلاری ایران به افغانستان در سال ۱۴۰۲

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=14818

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها