چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
نابودی ۱۱۰۰ کارخانه تولید مواد مخدر در افغانستان

وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که از زمان به قدرت رسیدن حکومت کنونی، بیش از ۱۱۰۰ کارخانه تولید مواد مخدر در این کشور منهدم شده‌ است.

بنا بر گزارش ایراف، عبدالحق همکار؛ معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز گفت که در جریان این مبارزه، بیش از ۱۳ هزار نفر به اتهام تولید، فروش و قاچاق مواد مخدر بازداشت و به دادگاه سپرده شده‌اند.

آقای همکار افزود: «به تعداد ۲۰ هزار و ۷۰۰ عملیات انجام شده است که ۱۳ هزار و ۷۰۰ مظنون را گرفتار کرده و به دادگاه سپردیم و کارخانه‌هایی که در آن مواد پروسس می‌شود به اندازه‌ یک‌هزار و ۱۵۰ کارخانه را از بین بردیم.»

به گفته‌ معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان، بر بنیاد فرمان رییس حکومت سرپرست، کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به گونه‌ کلی به صفر رسیده است.

او در بخشی از سخنانش با انتقاد از جامعه جهانی، می‌گوید که جامعه جهانی در امر پیکار با مواد مخدر در افغانستان همکاری عملی نکرده است.

عبدالحق همکار در این باره گفت: «کشت که بود محو شد، ما به همه اطمینان می‌دهیم که صد‌ درصد کشت مواد مخدر در افغانستان از بین رفته است.»

معاون مبارزه با مواد مخدر این وزارت شمار معتادان در افغانستان را بیش از سه میلیون تن می‌گوید و تاکید می‌ورزد که بیش از ۱۰۰ هزار تن این معتادان جمع‌آوری و درمان شده‌اند.

او افزود: «معتادان که بی‌سرپناه بودند در تمام ولایت‌ها ما آنان را جمع‌آوری کرده و تداوی کردیم و بعضی دیگر که زندگی‌شان خوب است و در خانه‌های خود هستند، برای آنان توصیه می‌کنیم که به این‌جا آمده و درمان شوند.»

عبدالحق همکار همچنین آمار می‌دهد که پس از حاکمیت دوباره حکومت کنونی، بیش از ۱۵ هزار هکتار زمین از تریاک و چرس پاک شده است.

این در حالی است که سازمان های بین المللی و کشورهای همسایه افغانستان بار‌ها از افزایش کشت و تولید و قاچاق مواد مخدر در این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

چندی پیش نیز نمایندگان وزارت کشور افغانستان در جلسه‌ای به ریاست سازمان مبارزه با موادمخدر این کشور بر ممنوعیت کشت، خرید و فروش مواد مخدر در افغانستان تاکید کردند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=4166

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها