شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
معاون وزیر اقتصاد طالبان برای دریافت کمک‌های ترکیه به هرات رفت-ایراف

به گزارش ایراف، جمعیت هلال‌احمر افغانستان اعلام کرد، نهمین قطار کمک‌های بشردوستانه ترکیه برای سیل‌زدگان افغانستان روز سه‌شنبه در مرز تورغندی هرات به معاون عملیاتی دبیرکل هلال احمر افغان تحویل داده شد.

در همین حال لطیف نظری، معاون وزیر اقتصاد طالبان برای تحویل این محموله به مرز رفته بوده است.

این محموله کمکی ۶۲۰ تُن وزن دارد و شامل آرد، چادر، پتو، ویلچر، کیت‌های بهداشتی و وسایل مختلف خانه است.

این درحالی است که وقوع سیلاب‌های غیرمتعارف فصلی در شمال و شمال شرق افغانستان در چند هفته اخیر، خسارات سنگین مالی و جانی برجا گذاشته است.

لطیف نظری، معاون وزیر اقتصاد طالبان در زمان تحویل بار کمک‌های بشر دوستانه از ترکیه تشکر کرد و گفت: از کشور ترکیه برای سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت می‌کنیم.

این مقام طالبان در پاسخ به سوالی در خصوص راه آهن گفت: یکی از اهداف طالبان‌ تقویت ‌و ادامه داد راه آهن با کشورهای همسایه و منطقه است. ما می‌خواهیم افغانستان حلقه اتصال منطقه باشد و هدف ما تقویت اقتصاد منطقه‌ای و تقویت ترانزیتی افغانستان است.

طبق آمار دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد آخرین گزارش‌ها حکایت از آن دارند که 347 کشته و بیش از 1651 زخمی در سه ولایت بدخشان، بغلان و تخار در اثر بارندگی شدید دارد. همچنین حدود 70 نفر در غور و تقریبا 47 نفر فاریاب نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته این نهاد بیش از 8هزارو 696 خانواده تحت تاثیر این بارندگی‌ها قرار گرفته‌اند و سیل به زیرساخت های این ولایت ها مانند جاده ها، پل ها، خدمات بهداشتی و مدارس آسیب زده است.

این گزارش می‌گوید که وضعیت در ولایت‌های کشور متاثر از سیل در شمال؛ غرب و شمال شرق افغانستان همچنان بحرانی است و نیاز به بسیج فوری منابع برای رسیدگی به نیازهای فزاینده بشردوستانه و پزشکی دارد.

در این گزارش آمده است که سیل در مناطق شمالی 1870 خانه را ویران کرده و 84 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین نزدیک به 40 نفر مفقود هستند.

در منطقه غرب افغانستان نیز، سیل ۶هزار خانه را تحت تاثیر قرار داده است که منجر به کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر شده است.

لازم به ذکر است  اتحادیه اروپا ۱۵۰ میلیون یورو به مردم و مهاجران افغانستانی کمک کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24481

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها