چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
صادرات بیش از ۴۰۰ تن تخم مرغ تحت نظارت دامپزشکی قوچان به افغانستان

به گزارش ایراف، حامد شمس، رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در این باره گفت: این نظارت بر صادرات توسط مسئولین فنی مستقر در واحد‌های تولید و بسته بندی صورت می‌گیرد که در واقع چشمان ناظر بخش دولتی دامپزشکی هستند.

شمس گفت: رعایت دقیق مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای در افزایش صادرات، مهم است و مهمترین اقدامات و گام‌های دامپزشکی برای تسهیل و رونق تولید و افزایش صادرات، ارائه خدمات ویژه در انجام امور اداری مربوط به صدور مجوزها، تقویت ظرفیت‌های موجود در بخش دام و طیور، انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم و تحویل نتایج آزمایشگاهی در کوتاهترین زمان ممکن است.

پیش از این حامد طاهریان، رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: صادرات خوراک دام و طیور در 2 ماهه اول سال جاری 1500 تن به ارزش بیش از 750 هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 422 تن افزایش داشته و مقصد آن نیز کشورهای افغانستان-تاجیکستان-ترکمنستان-عراق-قزاقستان بوده است.

وی در مورد صادرات خوراک دام و طیور نیز اعلام داشت: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده است جزءبا کیفیت ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش بیش از 60 کارخانه دارای مجوز از این اداره کل در اقصی نقاط استان است.

طاهریان یادآورشد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور کشور ایران در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

درباره ی صادرات مرغ و تخم و مرغ خراسان رضوی به افغانستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21978

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها