شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
کاظمی قمی: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان از اهداف ما در دوحه ۳ است

حسن کاظمی قمی؛ نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان، ضمن ابراز همدردی با سیل‌زدگان افغانستان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال تیم‌های امدادی و بسته‌های کمکی خبر داده و در عین حال تاکید کرده که رویکردهای نامتوازن و رویه‌های نامعلوم در روند پذیرش کمک‌ها شفاف‌سازی شود.

به گزارش ایراف، نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان، امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در واکنش به سیل ویرانگر در مناطق شمالی افغانستان، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جاری شدن سیلاب‌ ویرانگر در مناطق شمالی افغانستان که صدها قربانی گرفت، موجب تاثر عمیق اینجانب شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم صبور افغانستان، آماده است بنا به درخواست مقامات افغانستان نیروهای امدادی، تیم‌های پزشکی و اقلام کمکی لازم که هدایای ملت شریف ایران به مردم عزیز افغانستان هستند را از طریق هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) در اسرع وقت به مناطق آسیب دیده اعزام و ارسال نماید.

کاظمی قمی در عین حال تصریح کرده که این در صورتی است که رویکردهای نامتوازن و رویه‌های نامعلوم در نحوه پذیرش کمک‌های انسان‌دوستانه شفاف بیان شود.

از تکرار تجربه زلزله زنده‌جان هرات که ساعات طلایی برای نجات انسان‌ها صرف هماهنگی و رایزنی و موانع بوروکراتیک شد، تکرار نشود.

گفتنی است که در پی بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب‌ در چند ولایت افغانستان به بغلان، سرپل، سمنگان و بدخشان در شمال و غور و هرات در غرب این کشور، بیش از ۳۰۰ نفر جان باخته و هزاران نفر دیگر بی‌خانمان شده‌اند.

در حال حاضر، ده‌ها هزار نفر در مناطق سیل‌زده نیازمند کمک‌های فوری هستند و منابع داخلی برای امداد و نجات کافی نیست. حتی هیچ آمار رسمی و دقیق از گستره آسیب‌ها و تلفات و خسارات ناشی از آن در دست نیست.

درباره ی تلفات سیل در افغانستان به 300 نفر رسید بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19266

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها