چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024

به گزارش ایراف، عبدالصبور سیغانی، سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان در بامیان، روز پنج‌شنبه، ۷ تیر، به رسانه‌ها گفته است که ۱۷ عضو دو خانواده در نتیجه سیل‌های روز سه‌شنبه، ۵ تیر، جان باخته‌اند.

سیغانی افزوده است که جسد ۷ تن از قربانیان سیل تا کنون پیدا شده و ۱۰ تن دیگر هنوز ناپدید هستند.

در همین حال، دفتر مطبوعاتی والی بامیان از سفر عبدالله سرحدی، والی این ولایت به محل سیل‌زده خبر داده و افزوده که تیم‌های نجات نیز به محل حادثه رسیده‌اند.

سیل‌های عصر روز سه‌شنبه، ۵ تیر، در مناطق هزارچشمه، دزدان چشمه و پودینه‌تو، از مناطق وصل به شهرستان یکاولنگ نمبر یک بامیان سرازیر شده بودند.

به گفته‌ دفتر مطبوعاتی والی بامیان، جان‌باختگان سیل شامل کودکان، زنان  و مردان هستند.

ولایت‌های مختلف افغانستان در چند ماه اخیر شاهد باران شدید و سیل‌های بوده‌اند که جان صدها تن را گرفت.

پیش از این ریاست هواشناسی وزارت حمل و نقل و هوانوردی طالبان از احتمال بارش نسبتا شدید باران و سرازیرشدن آنی سیل در ۱۸ ولایت افغانستان هشدار داده بود.
امسال بارندگی شدید و سرازیرشدن سیل در ولایت‌های مختلف کشور تلفات و خسارات زیادی برجای گذاشته است. گفتنی است که طی حدود سه ماه گذشته در چندین ولایت افغانستان با جاری شدن سیل‌های مرگ‌بار علاوه بر تلفات جانی خسارت مالی بسیار زیادی به شهروندان وارد کرده است.

یونیسف روز دوشنبه، ۱۴ خرداد، در بیانیه‌ای به نقل از تاج‌الدین اویوال، نماینده این نهاد در افغاستان اعلام کرده که سیل‌های مرگ‌بار اخیر در کشور جان ۳۵۰ تن، از جمله کودکان را گرفته و حدود هفت هزار و ۸۰۰ خانه را ویران و همچنین بیش از پنج هزار خانواده را آواره کرده است.

پیش از این سازمان ملل اعلام کرد سیل در افغانستان بیشترین آسیب را به زنان و کودکان وارد کرده است.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26468

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها