چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
افغانستان در حال تبدیل شدن به قطب مواد مخدر صنعتی

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ایران گفت: کشت مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است.

به گزارش ایراف، معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ایران گفت: کشت مواد مخدر در افغانستان افزایش و درحال تبدیل شدن به قطب مواد مخدر صنعتی است.

محمد زارعی در دیدار با رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخلاف گفته‌های کشور افغانستان مبنی بر کاهش تولید تریاک، تحقیقات موثق نشان می‌دهد که در این کشور تولید مواد مخدر افزایش پیدا کرده است و متأسفانه این کشور در حال تبدیل شدن به قطب مواد مخدر صنعتی است.

وی افزود: سیاست گذاران کشورهای غربی بدنبال عادی کردن تولید و توزیع مواد مخدر هستند و بایستی مقامات عالی کشور در جهت پیشگیری از عادی کردن این مساله اقدامات لازم را به عمل آورند.

زارعی، ادامه داد: معضل معتادان متجاهر به یکی از مسائل و مشکلات عمده استان تبدیل شده و بایستی مراکز کمپ ماده ۱۶ در کرمان توسعه یابد.

پیش از این نیز اسکندر مومنی، رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران از افزایش ۲۰ درصدی تولید مواد مخدر صنعتی به‌ویژه «متامفتامین و شیشه» طی ۱۰ ماه گذشته در افغانستان خبر داده بود.

پیشنهاد می شود: امحای ۸ تُن مواد مخدر در هلمند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=8957

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها