چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
رفع تحریم‌ها حق انسانی و خواست همه مردم افغانستان است- ایراف

به گزارش ایراف؛ هدایت‌الله بدری، رییس بانک مرکزی حکومت طالبان در دیدار با رزماری دیکارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، با اشاره به تحریم‌های وضع‌شده بر بخش بانکی افغانستان گفته است: رفع این تحریم‌ها حق‌ بشری و خواست‌ همه افغان‌ها است.

وی در ادامه افزود: این تحریم‌ها باعث شده که برخلاف قوانین، مقررات و سیاست‌های بانک مرکزی، مبادلات از راه‌های غیر رسمی انجام شود و دسترسی این بانک به سیستم‌های مالی و بانکی بین‌المللی را نیز محدود کند.

رییس بانک مرکزی حکومت طالبان از نهاد‌های بین‌المللی خواسته است تا با رفع این محدودیت‌ها، نقش مثبت در بهبود اقتصاد کشور و تامین حقوق بشری داشته باشند.

در همین حال، معاون دبیرکل سازمان ملل از همکاری‌ بلندمدت با کابل اطمینان داده و افزوده است، نیاز است تا برای توسعه خدمات مالی، اعطای وام‌های کوچک و تامین مالی اسلامی در افغانستان به‌گونه مشترک کار کنند.

این درحالی است که پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان آمریکا 7 میلیارد دلار از دارایی مردم افغانستان را بلوکه کرد. اقدامی که با انتقادات بسیاری از سوی مردم افغانستان، مقامات این کشور و شماری از کشورهای جهان مواجه شده است.

پیشنهاد می شود: رایزنی مقامات اقتصادی ایران و افغانستان درباره گسترش روابط و تعاملات بین بانکی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20453

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها