دوشنبه 11 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 1 July , 2024
دستگیری ۷ قاچاقچی در مرز تایباد-ایراف

به گزارش ایراف، سردار احمدعلی گودرزی در آیین روز جهانی مبارزه با مصرف مواد مخدر که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: مرزها خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هستند و افزایش قاچاق مواد مخدر در استان‌های مرزی سبب افزایش مصرف مواد در کشور شده است.

وی افزود: تا زمانی افغانستان کشوری فقیر، بی‌ثبات و محروم باشد تهدید ناشی از مواد مخدر و تنگناهای متعدد و پیچیده ناشی از آن برای ایران پایدار خواهد بود.

سردار گودرزی گفت: مبارزه با مواد مخدر نه تنها نیازمند هماهنگی و همکاری تنگاتنگ سه‌جانبه میان افغانستان، پاکستان و ایران است بلکه به عزم بین‌المللی برای کمک به شیوه تولید، کشت و زرع در افغانستان وابسته است.

گودرزی در ادامه پیشنهاداتی را برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های پیشگیری ارائه کرد.

در ادامه مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌جمهوری، اولویت دادن به موضوع پیشگیری اولیه را از الزامات مندرج در پیمان سازمان ملل متحد برشمرد و گفت: این الزامات زیربنای سیاست‌های عرصه پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.

دستگیری ۷ قاچاقچی در مرز تایباد

از سوی دیگر سرهنگ محمد محمودی، فرمانده هنگ مرزی تایباد روز یکشنبه گفت: هفت قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد خراسان رضوی در حین کنترل مسافران ورودی به کشور دستگیر شدند.

وی افزود: مرزبانان هنگ تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور حین کنترل مسافران ورودی به کشور از هفت قاچاقچی مواد مخدر بیش از پنج کیلوگرم مواد مخدر بلعی و همچنین جاساز شده در کفش‌هایشان کشف کردند.

محمودی بیان کرد: در این عملیات مرزبانان هنگ تایباد پنج تبعه کشور افغانستان را که به صورت غیرقانونی قصد ورود به کشور را داشتند، دستگیر و در بازرسی از آنها ۳۰۶ بسته آب بندی شده به وزن چهار کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و هرویین پودری بلعی کشف کردند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد ادامه داد: مرزبانان هنگ در عملیات دیگری ۲ قاچاقچی مواد مخدر نیز که یک کیلوگرم مواد مخدر تریاک و حشیش را ماهرانه در کفش های خود جاساز کرده بودند، دستگیر شدند.

محمودی گفت: این قاچاقچیان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

استان خراسان رضوی از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد. شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در مرز ایران و افغانستان واقع شده است.

پیش از این دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در دیدار با «رزا اتانبایوا» درخواست کرد سازمان ملل قاچاق مواد مخدر از افغانستان را به عنوان یک تهدید در نظر بگیرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25979

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها