توافق ایران و پاکستان بر تبدیل مرزهای مشترک به مرزهای امن اقتصادی-ایراف

به گزارش ایراف، رضا امیری مقدم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دومین روز از سفر خود به لاهور به عنوان قلب فرهنگی پاکستان و مرکز ایالت پنجاب به دیدار محمد نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان و رئیس حزب مسلم لیگ نواز رفت.

در این دیدار خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب و مهران موحد فر سرکنسول ایران در لاهور حضور داشتند.

روابط عمومی دفتر سروزیری ایالت پنجاب با صدور بیانیه‌ای از این دیدار اعلام کرد: نواز شریف با یادآوری سفرهای خود به ایران، شهادت ابراهیم رئیسی و یاران وی در سانحه سقوط بالگرد را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

سفیر ایران در این دیدار از محمد نواز شریف، نخست وزیر پیشین پاکستان و همچنین مریم نواز، سروزیر ایالت پنجاب برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که با استقبال آنان همراه شد.

طرفین راهکارهای افزایش تبادلات اقتصادی و فرهنگی میان ایالت پنجاب و ایران، افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۱۰ میلیارد دلار، ترویج زبان و ادبیات فارسی در ایالت پنجاب و پیشبرد همکاری‌های فعلی میان طرفین در بخش‌های کشاورزی‌ و دامداری را مورد بررسی قرار دادند.

ایران و پاکستان بر همکاری نزدیک برای تبدیل مرزهای امنیتی به مرزهای اقتصادی‌، رفاه و امن توافق کردند و همچنین بر این موضوع تاکید شد ‌که صادرات گوشت از ایالت پنجاب به ایران از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش یابد.

پیش از این نیز در سفر شهید سید ابراهیم رییسی به پاکستان چندین‌ توافق اقتصادی میان ایران و پاکستان به امضا رسید.

پیشنهاد می شود: تعهد به توسعه افغانستان در بیانیه مشترک ایران و پاکستان

پیشنهاد:   همسایگی با افغانستان یک «فرصت طلایی» برای ایران است
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25729

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *