شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
برپایی نمایشگاه محصولات افغانستان در عشق‌آباد

همزمان با سفر وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان به ترکمنستان، نمایشگاه محصولات افغانستان در عشق‌آباد برپا شده است.

به گزارش ایراف، نمایشگاه محصولات افغانستان در عشق‌آباد با حضور «نورالدین عزیزی» و برخی مسئولان اقتصادی و دولتی ترکمنستان افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، سفرای برخی کشورهای منطقه و جهان و بیش از ۳۰۰ بازرگان افغانستانی و هیئت اقتصادی دولت سرپرست افغانستان و «قربانقلی بردی محمداف»، رهبر ملی مردم ترکمن و رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان حضور داشتند.

بردی محمداف در بازدید از این نمایشگاه به مسئولان ترکمنستانی دستور داد تا در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی، ترانزیتی و تجاری بین ترکمنستان و افغانستان با مقام‌های وزارت تجارت آن کشور در تماس باشند.

نورالدین عزیزی نیز در سخنانی، سیاست خارجی دولت سرپرست افغانستان را سیاستی مستقل، متوازن و اقتصادمحور دانست که بر هم‌گرایی منطقه‌ای و ارتقای روابط اقتصادی و تجاری استوار است.

«میرگن قرداف» رئیس اتاق تجارت و صنایع ترکمنستان هم با اشاره به روابط تجاری ترکمنستان و افغانستان گفت، حجم مبادلات تجاری ترکمنستان و افغانستان در سال ۲۰۲۳ میلادی ۴۵۷ میلیون دلار بوده و تنها در ژانویه امسال به ۴۶ میلیون دلار رسیده است. اقلام مهم صادراتی ترکمنستان به افغانستان نفت، گاز و محصولات نساجی است و در این اواخر واردات افغانستان از ترکمنستان افزایش یافته است.

به گزارش رسانه‌ها، نمایشگاه محصولات افغانستان در ترکمنستان از روز گذشته آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و هدف آن بازاریابی برای محصولات افغانستانی در ترکمنستان است.

قابل ذکر است که 15 غرفه در این نمایشگاه به زنان افغانستانی اختصاص یافته است و آنان در این غرفه‌ها، صنایع دستی و سایر محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

درباره عزم ترکمنستان و افغانستان به همکاری در پروژه های انرژی و حمل‌ونقل  بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=8788

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها