چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
برنامه افغانستان برای اشتغال جوانان

به گزارش ایراف، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارش تازه یک ماهه‌اش گفته است که بارندگی‌های شدید و سیلاب‌ها در ماه گذشته به محصولات کشاورزی در افغانستان آسیب رسانده است.

در یک ماه گذشته حدود ۱۰هزار هکتار زمین کشاورزی در مناطق شرقی و جنوب‌-شرقی کشور، از باران‌های شدید و سیلاب‌ها آسیب دیده‌‌اند.

این سازمان همچنین گفته است که زمینه کار در افغانستان محدود است و با برگشت کاروان‌های مهاجران از کشورهای همسایه، فرصت‌های کاری کاهش یافته است.

از سوی دیگر وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان گفت محمد یونس راشد، معاون امور جوانان این وزارت در دیدار با هرالد منهارت، مسوول برنامه جهانی غذا (WFP) در مورد وضعیت عمومی جوانان افغان گفت‌وگو کرده است.

راشد در این دیدار گفته است، نیاز است تا برای جوانان کارهای بنیادی انجام شود و در کنار ارتقای ظرفیت جوانان برای حل مشکلات اقتصادی آنان نیز باید یک راه‌کار مشخص تهیه و عملی شود.

به گفته راشد، در حال حاضر برنامه ایجاد بازار در ولایت‌های کابل، هرات، ننگرهار، کندهار و کندز جریان دارد که در آينده نزدیک به ۱۸ ولایت دیگر نیز گسترش خواهد یافت.

در همین‌حال مسئول برنامه جهانی غذا با قدردانی از فعالیت‌های معاونین امور جوانان این وزارت، از همکاری این سازمان در بخش ارتقای ظرفیت جوانان افغان اطمینان داده است.

درباره ی بازنگری قانون کار به هدف بهبود شرایط اشتغال در افغانستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18058

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها