اندونزی به دنبال سرمایه‌گذاری در افغانستان-ایراف

به گزارش ایراف، عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء طالبان با یوسف کالا، معاون رئیس جمهور اسبق و رئیس شورای مساجد کشور اندونزی و هیأت همراه‌اش، دیدار کرد.

در این دیدار یوسف کالا از ادامه همکاری‌های کشورش با افغانستان اطمینان داد و افزود که ما خواهان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله تعلیم و تربیت و استخراج معادن هستیم که نیازمند همکاری همه جانبه دولت سرپرست افغانستان است.

وی از فراهم شدن فرصت‌های تحصیلی برای جوانان افغان از سوی دولت اندونزی خبر داد و گفت که در نشست‌های بین‌المللی معلومات نادرستی در مورد افغانستان مطرح می‌شود که این موضوع دور از حقیقت است.

دکتر عبدالحمید اول‌الدین طی سخنانی با تمجید از تغییرات مثبت که در افغانستان به میان آمده، گفت که ما خواهان رشد اقتصادی و استحکام روابط میان این دو کشور هستیم و از هیچ تلاشی در این رابطه دریغ نخواهیم کرد.

عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء طالبان تأمین امنیت سرتاسری، منع کشت، قاچاق، تجارت و استعمال مواد مخدر، محو فساد اداری، جمع‌آوری معتادین اعم از کودکان و زنان، تعیین کفالت برای یتیمان و بیوه‌زنان شهداء و مدیریت، انتقال و جابجایی بیش از دو میلیون مهاجر اخراج شده افغان از کشورهای همسایه را از دستاوردهای طالبان برشمرد و افزود که پروژه‌های کوچک و بزرگ زیادی در نقاط مختلف این کشور درحال تطبیق می‌باشند.

عبدالسلام حنفی با استقبال از سرمایه‌گذاری های کشور اندونزی در بخش‌های مختلف در افغانستان، گفت که دولت سرپرست افغانستان خواهان روابط نیک با همه کشورها بخصوص اندونزی است و نیز تمامی تسهیلات لازم را برای تاجران و سرمایه‌گذاران این کشور فراهم خواهد کرد.

او افزود: افغانستان بهشت سرمایه‌گذاری است و کشورهای مختلف سعی دارند گوی سرمایه‌گذاری در این کشور را بدست بگیرند. اندونزی از کشورهایی است که سعی دارد وارد پروژه سرمایه‌گذاری در افغانستان شود.

پیشنهاد می شود: رایزنی طالبان و سازمان ملل درباره حمایت از توسعه و سرمایه‌گذاری در افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23076

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها