انتقال بیش از ۸۰ متریک تن کالا از مرزهای آقینه، تورغندی و حیرتان افغانستان

اداره راه‌آهن افغانستان اعلام کرده که در یک هفته اخیر از طریق مرزهای آقینه، تورغندی و حیرتان ۸۱ هزار و ۵۷۷ متریک تُن کالا منتقل شده است.

بنا بر گزارش ایراف، اداره راه آهن افغانستان در ایکس نوشته است که این انتقالات شامل اموال نفتی، غیر نفتی و سایر مواد می‌شود که به کشور وارد و یا صادر شده است.

اداره راه‌آهن افغانستان همچنین گفته که از این میان در هفته اخیر ۶۵۸ تُن اموال تجاری صادر شده که مقدار زیاد آن میوه خشک و آب انار بوده است.

در رویدادی دیگر، اداره راه آهن افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری نشست ویدئویی مسئولان اداره راه‌آهن ازبکستان و مقام‌های اداره راه‌آهن دولت سرپرست افغانستان خبر داد.

در این نشست از مسئولان اداره راه‌آهن افغانستان دعوت‌ شد تا در نشست ترانس-افغان که قرار است در ۶ و ۷ فوریه(17 و 18 بهمن) سال جاری در تاشکند برگزار شود، شرکت کنند.

بر اساس اطلاعیه اداره راه آهن افغانستان در این نشست، درباره سفر یک تیم فنی ۸۰ نفره ازبک به افغانستان با هدف آغاز حمل و نقل از ایستگاه «نایب‌آباد» و تسهیلات امنیتی حضور آنها در افغانستان و صدور ویزا برای آنان بحث و گفت‌وگو شد.

قابل ذکر است که راه آهن ترانس-افغان کشورهای آسیای مرکزی را به جنوب آسیا متصل می‌کند. این خط ‌آهن از شهر ترمذ ازبکستان آغاز خواهد شد و از راه‌ مزار شریف، پلخمری، کابل و جلال‌آباد به شهر پیشاور پاکستان می‌رسد.

در این رابطه مطالعه واردات 1.4 میلیارد دلار کالا از آسیای مرکزی به افغانستان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=4381

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها