امحای ۸ تُن مواد مخدر در هلمند

وزارت کشور افغانستان از آتش زدن ۸ تن مواد مخدر در ولایت هلمند خبر داد. هلمند پیش از این، مرکز تولید مواد مخدر افغانستان بود.

به گزارش ایراف، وزارت کشور افغانستان از آتش زدن ۸ تن مواد مخدر از سوی معاونت مبارزه با مواد مخدر این وزارت و مسئولان محلی ولایت هلمند و بازداشت ۲۷۶ نفر در پیوند با این مسئله خبر داد.

در خبرنامه وزارت کشور افغانستان آمده است ۳ هزار و ۵۶۷ کیلوگرم هروئین، ۱ هزار و ۱۶۹ کیلوگرم تریاک، ۶ هزار و ۲۰۵ کیلوگرم حشیش، ۳۶۰ کیلوگرم شیشه، ۴۵ گرم قرص کا، ۸۳۸ کیلوگرم ایف، ۳۹۳۲ لیتر اسید، ۱۷ لیتر مشروبات الکلی شامل مواد مخدری است که در ولایت هلمند نابود شده است.

در خبرنامه آمده است ۲۷۶ نفر در پیوند به مواد مخدر ضبط شده بازداشت و به ارگان‌های ذیربط سپرده شده‌اند.

گفتنی است که براساس گزارش اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل پس از ممنوعیت کشت مواد مخدر در افغانستان، در سال ۲۰۲۳ کشت کوکنار ۹۵ درصد کاهش یافته است.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با پینو آلارچی، رئیس اجرایی پیشین دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل گفته است که در بیش از دو سال گذشته با کشت و قاچاق مواد مخدر مبارزه شده و سطح تولید آن در حال حاضر به صفر رسیده است.

با این حال، ایران و سازمان ملل متحد می‌گویند که تولید و قاچاق مواد مخدر صنعتی در افغانستان به شدت افزایش یافته است.

پیشنهاد می شود: افزایش ۲۰ درصدی تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=8751

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها