سه‌شنبه 2 اسد/مرداد 1403 برابر با Tuesday, 23 July , 2024
ارزش ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات از مرزهای خراسان رضوی

به گزارش ایراف، جواد جعفری روز سه شنبه در این باره گفت: میزان صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال از خراسان رضوی ۷۹۸ هزار تن به ارزش ۴۴۳ میلیون دلار بود در حالی که صادرات کالا در سه ماهه مشابه سال قبل ۶۲۳ هزار تن به ارزش ۳۸۳ میلیون دلار ثبت شد.

وی اضافه کرد: عمده اقلام صادراتی از خراسان رضوی در فصل بهار امسال پسته، کامپاند پلی اتیلن، سیب و زعفران و مقصد عمده کالاها نیز کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان بود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در فصل بهار امسال ۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۴ میلیون دلار به این استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۲۶.۷ درصد افزایش اما در ارزش ۱۸.۲ درصد کاهش یافته است.

جعفری عمده کالاهای وارداتی به خراسان رضوی در فصل بهار را پنبه، تلفن های هوشمند، نخ یک لا و طلای خام ذکر و اضافه کرد: مبدا عمده کالاهای وارداتی به استان در این مدت امارات متحده عربی، تاجیکستان، ازبکستان، چین و ترکیه بود.

وی افزود: مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا طی فصل بهار در خراسان رضوی نشان می‌دهد که تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان در این سه ماه مثبت و معادل ۳۰۹ میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان ترانزیت کالا از استان در فصل بهار امسال ۹۷۹ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۷۰۳ هزار تن ثبت شد، ۳۹.۱ درصد افزایش یافته است.

خراسان رضوی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان هم مرز است، کشورهای هدف صادراتی استان به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه و همچنین امارات، عراق، کشورهای آفریقایی و جنوب شرق آسیا هستند.

این استان پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان را در اختیار دارد، همچنین خراسان رضوی در دالان شرق به غرب و شمال به جنوب قرار گرفته و مسیر عبور کامیون های ترانزیتی است.

پیشنهاد می شود: صادرات مرغ و تخم مرغ خراسان رضوی به افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28360

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها